.......................................... - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu .......................................... - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu

..........................................

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

27 Maart 2008 | Kameroen, Yaoundé

Ik ben weer even in een internetcafé. Het is echt ongelofelijk al die reacties van jullie! Dank jullie wel dat jullie zo mee leven!

Hier denken ze dat ik mijn nieuwe visum wel krijg. Het is alleen een probleem dat ik met een vakantievisum hier kwam terwijl ik vrijwilligerswerk doe. Het is nu een kwestie van een goede reden geven waarom ik hier nog wil blijven. Ze hebben hier al de west-afrika divisie in Abidjan gebeld en die doet er ook alles aan om te zorgen dat ik me visum krijg!

Ik ben dinsdag meteen naar de ambassade gegaan maar ze kunnen me niet helpen en het consulaat ook niet die had ik gebeld. Ze zijn ook de ambassade aan het bouwen en werken nu een bouwvakkerskeet met partytenten zeg maar en ze hebben niet genoeg invloed op de politie of whatever dat ZIJ ervoor kunnen zorgen dat ik mag blijven!

Verder vermaak ik me wel. Ik heb het erg leuk met Eric (een student) en zijn zusje van 12 jaar. Alleen zij hebben 16 maart hun moeder verloren dus veel verdriet. Maar we steunen elkaar en bidden voor elkaars problemen. Want hun moeder betaalde het schoolgeld en nu ze er niet meer is heeft Eric grote zorgen voor zijn zusje wie het moet gaan betalen volgend jaar en de daarop volgende jaren. Hij heeft geen werk en hoopt te slagen in augustus maar het zal nog moeilijk worden. We doen nu eigenlijk alles met ze 3e van ontbijt tot avondeten en Eric heeft me ook geholpen met me visum gister en vandaag gaan we ermee verder.

Nou ik ga nog even belangrijke zaken afhandelen.

  • 27 Maart 2008 - 07:57

    Norbert:

    Het is goed om elkaar te helpen in moeilijke tijden als je met problemen te maken krijgt. Daarmee geef je concreet gehoor aan het gebod van je naaste liefhebben denk ik.

    Ik hoor van je!

    Groetjes,

    Norbert

  • 27 Maart 2008 - 09:19

    Inacio:

    Hoop heeft een plek.en dat zit in God...
    Houd cool,veel sterkte.
    God Zeggene Toegewenst.
    Inacio

  • 27 Maart 2008 - 10:13

    Nora:

    Het zou mooi zijn,Elianne, als je via je site geld vraagt aan iedereen voor Erik en zijn zusje. Zodat zijn zusje naar school kan blijven gaan. Als je dan zijn emailadres en/of telefoonnr. hebt,als hij dat tenminste heeft, kan je dat zo regelen. Misschien dat je nog een foto op je site kan zetten van hun. Maar ondertussen heb je natuurlijk ook nog andere dingen aan je hoofd.....
    Ik ben, eerlijk gezegd, wel benieuwd hoe het nu allemaal gaat aflopen.
    Weet je trouwens zeker dat je, na het verlopen van het visum, nog 7 dagen de tijd hebt om het land te verlaten? Vandaag, 27 maart, de dag dat je visum verloopt, redt je in ieder geval niet meer. Ida, de moeder van Leonie, heeft op internet gezocht en daar stond dat je met een toeristenvisum naar Kameroen, ten hoogste 2 maanden verlenging kan krijgen en dan alleen nog om een hele urgente reden. Overlijden familie enz.
    Het is wel jammer dat dat niet bekend was. Feit is dat je dus nooit langer dan 3 maanden vrijwilligerswerk kan doen in Kameroen.
    Nou ja, een goede weet voor een eventuele volgende x. Want dat je nog een x teruggaat, is ws. niet ondenkbaar.
    Je kan nu niet goed afscheid van iedereen nemen en dat is ook niet leuk.
    Nou, Elianne, ik ben in gedachten bij je, doe voorzichtig. Het wordt hier wel bibberen voor je. Vannacht ook nog vorst gehad.......
    Liefs en groeten aan iedereen die je daar kent van je moeder.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 27 Maart 2008 - 10:37

    Paul:

    Elinanne,

    Je bent mijn held!
    Zal aan je denken vandaag.
    En een fonds opzetten is een goed idee van je moeder. Misschien via ADRA?

    Paul

  • 27 Maart 2008 - 17:04

    Rosa En Fam.:

    Hoi meis...wat een onzekere 'toestand',we hopen dat je snel duidelijkheid krijgt, ceep it cool!
    Lieve gr. Rosa en fam.

  • 27 Maart 2008 - 21:01

    Michelle:

    Heey Eel,
    Ik kreeg net weer een beetje hoop dat je toch nog mocht blijven, maar nadat ik het stukje van je moeder las, was dat ook gelijk weer weg. :( Maar God kan nog altijd voor een wonder zorgen, onthoudt dat wel. En als je Eric financieel wilt steunen, doe ik graag mee! Veel plezier nog en veel sterkte!!
    Liefs, Michelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 230618

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: