Kerk, dierentuin, do nothing in Pai - Reisverslag uit Pai, Thailand van Elianne - WaarBenJij.nu Kerk, dierentuin, do nothing in Pai - Reisverslag uit Pai, Thailand van Elianne - WaarBenJij.nu

Kerk, dierentuin, do nothing in Pai

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

28 Juni 2011 | Thailand, Pai

Afgelopen zaterdag ben ik weer naar de kerk geweest, dit keer in Chiang Mai. Ik ging op de fiets en de kerk was vrij makkelijk te vinden. Er was een klein groepje voor Engelse sabbatschool. De meeste kwamen uit Amerika. Er was een predikant uit San Diego die preekte dus het was in het Engels met vertaling in het Thais. Na de dienst kon ik weer blijven eten en 's middags was er nog een middagprogramma maar dat was in het Thais. Ik ontmoette Anthony, een jongen uit Kenia die hier Engelse les geeft al 1,5 jaar lang. 's Avonds gingen we naar de Night Market.

Zondag ben ik met Liang (de Chinees uit Maleisie) naar Doi Suthep gegaan, dat is een tempel op een berg. Het regende alleen heel erg die ochtend :( In de tuktuk zaten we met 2 Thaise meisjes en zij gingen ook naar de tempel. De tempel was mooi alleen door de regen was er helaas geen uitzicht. Na 1,5 uur gingen we weer. De 2 Thaise meisjes gingen naar de dierentuin en Liang en ik besloten om ook mee te gaan. Het was inmiddels opgehouden met regenen. De dierentuin was heel erg groot en je moest nog apart betalen als je de panda en het aquarium wou zien. We gingen met ze 4e naar een zeeleeuwenshow, dat was erg leuk.
Verder hebben we nog een olifant op een mondharmonica zien spelen. En we mochten olifanten bananen voeren. Helemaal geweldig is dat want je kan gewoon de slurf aanraken.
De jaguar kon je ook vlees geven en pinguins mag je ook voeren. Die beesten eten de hele dag door haha.
Om 17 uur ging de dierentuin al dicht en we hadden nog niet eens alles gezien. In het busje die ons naar de uitgang bracht zaten 2 Nederlands (jongen en meisje, stelletje) en we gingen met ze 4e terug naar het centrum (de 2 Thaise meisjes waren al eerder weg gegaan).

We gingen samen eten (ik uitgeholde ananas met rijst en cashewnoten en kip... vet lekker). Daarna gingen we nog een rondje over de Sunday Market. Super gezellig, druk, livemuziek, eten en leuke dingen kan je er kopen.

Maandagochtend hebben Liang en ik uitgecheckt en zijn we zonder ontbijt met de tuktuk naar het busstation gegaan waar we de bus weer namen naar Pai. Toen ik wat drinken kocht werd ik op me schouder getikt en toen stond Anton achter me. Die had ik in de Jazz Bar ontmoet in Ayuthaya. Hij bleek ook naar Pai te gaan met dezelfde bus! Erg leuk. Die bus was echt oud van binnen en gammel maar na 4 uurtjes kwamen we aan in Pai. Guesthouse gevonden en toen gingen Anton, Liang en ik fiets huren want ik wou een tempel zien op een berg (voor mooi uitzicht). Alleen het regende weer. We moesten weer heel veel treden op naar boven maar we hadden wel uitzicht. Er was helemaal niemand en we hebben genoten van de stilte, rust en het mooie uitzicht.

's Avonds gingen we met een groep (Engelsen)naar een reggeabar. Maar iedereen had het over de jungle party alleen niemand wist hoe je er komen moest. Totdat we een bordje zagen met "jungle party free transport". Inmiddels was het al middernacht maar er kwam een busje en iedereen erin nou wel 40 mensen achterin gepropt en ik aan de achterkant er aan hangen. Duurde nog 15 min voor we er waren. Ging het echt door het donker, door de middle of nowhere. Kwamen we aan was het al afgelopen. De politie was er om het te stoppen. Hebben ff bij het kampvuur gezeten en toen teruggelopen. Door het pikke donker. Door de modder. Duurde best een tijdje voor we weer bij het guesthouse waren. Me schoenen die waren schoon maar inmiddels niet meer.

Vandaag afscheid genomen van Liang want die moet volgende week weer naar school dus die gaat terug naar Maleisie. Ik heb uitgeslapen en 's middags ging ik op de fiets naar een waterval. Maar ik wist niet dat het zo ver was. En ik moest alleen maar omhoog en dat is heel zwaar met een fiets zonder versnellingen. Iedereen passeerde met op de scooter. Na 2 uur ofzo kwam ik aan. En het was het waard. Heb ook nog ff gezwommen in het koude water maar was lekker fris. Er kwamen nog meer backpackers aan (ook 3 Nederlandse meisjes en nog die Engelsen die ik die dag ervoor had ontmoet). Dus was gezellie en chill. Het leuke was dat ik 25 minuten over de terug weg deed want dat was alleen maar naar beneden en ik ging echt kei hard. Hoefde alleen te sturen en te remmen. Heb net een pizza op en morgenochtend gaat mijn bus naar Chiang Rai om 5.30 uur!

NIEUWE FOTO'S OP http://www.mijnalbum.nl/Album=CDZMYIBF
DUS KOPIEER EN PLAK DEZE LINK MAAR WEER.

  • 28 Juni 2011 - 14:31

    Norbert:

    Leuk je net even gesproken te hebben via msn. Ik hoop dat je blaas weer leeg is trouwens oftewel dat je ergens kon plassen, omdat je zo nodig moest.

    Leuk dat je een dierentuin hebt bezocht. Ik neem aan dat het voeren van die jaguar vanaf een flinke afstand gebeurde...?

    Die gevulde ananas klinkt idd heerlijk.

    Heb je trouwens meegekregen dat Britt (van echte meiden..) een single heeft opgenomen? Titel: F*cking Vet!!!

    Adios!


  • 28 Juni 2011 - 21:42

    Liesbeth:

    Hoi Elianne, het is hier nu kwart voor 12 s'nachts heb vanavond opgepast bij Yiva,zaterdag vieren we de 1ste verjaardag van de tweeling. en was om half 11 thuis.Mailde nog ff en keek op jouw side,vandaar.Nou vandaag was het hier ook erg tropisch rond 30 raden Nu giet het behoorlijk en hoop dat het wat afkoelt.Waren zaterdag in Zeist en hebben daarna je moeder bezocht in het huisje in Voorthuizen half uurtje rijden vanuit Z,was leuk.Zondag avond even bij je pa geweest om hem een goeie reis te wensen naar Grenada.je hebt het niet van een vreemd het reizen,fijn dat het allemaal zo goed gaat en je reisverslagen te lezen is ook leuk.Ga zo naar bed,groetjes uit J'dorp van Franklin en Liesbeth

  • 29 Juni 2011 - 09:42

    Zussie:

    Wat een leuke foto's weer! En die lange rode trap!~Wat veel tredes zeg! Poeh, je zou het maar elke dag moeten lopen!
    Leuk dat je naar een dierentuin bent geweest en dat je daar de dieren mocht eten geven.
    Zoals Liesbeth het al zegt, het was hier gister en eergister echt tropisch warm! We hebben maar een zwembad besteld die komt vrijdag binnen dan kunnen we even koelen. Maar gister avond was het noodweeer en moest met mijn fiets van marine naar huis toen sloeg de bliksem in me stuur!
    Eenmaal thuis leek de tuin wel een zwembad want het stond helemaal blank en de vijver liep over!
    Hopelijk regent het bij jou niet zo hard!
    xxx Wen.

  • 30 Juni 2011 - 10:12

    Zussie:

    Had gister weer babyboom gekeken! Je hebt heel wat in te halen als je thuis komt, en volgende week in de aflevering gaan er 3 stellen die mee doen aan babyboom naar CAMEROON!!! Om daar te kijken hoe alles gaat enzo,, vet leuk!! xxx

  • 01 Juli 2011 - 17:56

    Nora:

    Ha die Elianne, ik ben weer terug van het weekje Voorthuizen wat heel leuk was. Zandsculpturen in Garderen, het Park de Hoge Veluwe met het Kröler Muller Museum en de beeldentuin. Daar pak je telkens een witte fiets dus je kan het hele park rond op een fiets, erg mooi! Maar dat is natuurlijk niks vergeleken bij wat jij allemaal te zien krijgt. En jij fietst ook heel wat af, hoor! Morge gaan we inderdaad de 1e verjaardag vieren van de tweeling. Leuk hoor, alweer 1 jaar. Jij zal ze al wel helemaal veranderd vinden als je terug bent.
    Nou Elianne, ga zo nog even je foto's bekijken. Kijk uit naar je volgende belevenissen. Liefs van je mam XXX

  • 03 Juli 2011 - 01:38

    Pauline:

    Hi Elianna,
    Greetings from Grenada!
    I am so proud of you and what you are doing! You are doing something that I would not be brave enough to do, travelling on your own (but with God). I take my hat off to you!
    You look like you are having an amazing time, meeting so many people and making friends. This will definately be a story to tel the grandchildren! :-)
    Your Dad is now a grenadian, he has mosquito bites!
    I was getting bitten since 1/7/11 and your dad didn't get one bite, but today things changed :-) I still have more than he does, but it means he is like one of the locals now.
    I will continue to pray for you to have a fabulous trip, filled with the best memories!
    Take care and God bless,
    Liefs van Pauline xx

  • 03 Juli 2011 - 02:16

    Jan:

    hoi Elianne, je vermaakt je nog steeds. Leuke foto,s En nu naar Laos , leuk zo,n 2 daagse bootreis, om het landschap aan je voorbij te zien glijden. een relaxte manier van reizen. .onderweg komen dan de locals met bootje,s van alles tekoop aanbieden. Wij waren om 01.30 nederlandse tijd op plaats van bestemming .Vandaag de kerk bezocht, en van nog een jeugd dienst. Nog veel reis plezier.
    je pa xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pai

Thailand & Laos

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2011

Weer (ff) terug in NL

03 Augustus 2011

Laatste avond

29 Juli 2011

Chillen op Koh Phi Phi

24 Juli 2011

Zuid Thailand is mooi!

17 Juli 2011

Vang Vieng & Vientiane
Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 712
Totaal aantal bezoekers 231249

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: