Weer (ff) terug in NL - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu Weer (ff) terug in NL - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu

Weer (ff) terug in NL

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

08 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Dit is mijn allerlaatste berichtje van mijn geweldige reis door Thailand & Laos.

Ik ben afgelopen donderdagavond weer thuisgekomen. Het is even wennen aan:
- het tijdverschil. In NL is het 5 uur vroeger dus om 19:30 uur val ik al in slaap.
- het toilet. In NL mag ik weer wc papier IN het toilet gooien.
- mijn eigen kamer. Vrijdagochtend werd ik wakker in mijn eigen bedje en ik dacht: waar ben ik ook al weer?
- de stilte. Zowel 's nachts (geen harde muziek meer of de zee op de achtergrond) als overdag (op straat is het zo rustig).
- het weer. Het is hier toch iets kouder en minder mooi weer dan in Thailand & Laos :(

Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik het heel erg naar mijn zin gehad.
Natuurlijk waren er soms ook minder leuke momenten. Of een dag dat alles tegen zat. Ik was ook niet blij toen ik erachter kwam dat ik me bril in een guesthouse had laten liggen in Laos. Alles wat je vergeet, is vervolgens gewoon weg :(

Maar gelukkig waren er meer leuke dan mindere momenten tijdens mijn reis. Zo is het noorden van Laos werkelijk prachtig en vond ik van Thailand vooral Koh Phi Phi helemaal geweldig! Het zijn 2 fantastische landen om in te backpacken als vrouw alleen. Ik heb me er nooit onveilig gevoeld. De Thaise mensen en Laotianen zijn zo vriendelijk. Voor de toeristen is het allemaal super goed geregeld.
Ik heb er heerlijk gegeten, vooral springrolls en sticky rice met mango en elke dag minimaal 2 fruitshakes (ja heb echt alle smaken gehad).
Er waren dagen dat ik samen met iemand op stap ging die ik ontmoette tijdens het avondeten, in de slaapzaal, in de bus, in een barretje of gewoon aansprak op straat. Er waren ook dagen dat ik helemaal geen zin in gezelschap had en lekker alles alleen deed.

De titel van mijn laatste berichtje zegt het al: weer (ff) terug in NL.
Ben me alweer aan het voorbereiden voor mijn volgende reis(je). A.s. zondag ga ik 2 weekjes naar Senegal & Gambia. Heb ik ook super zin in aangezien west Afrika nog altijd mijn favoriet is.

P.S: Super bedankt voor al degene die mijn verhalen gelezen hebben en een berichtje hebben achtergelaten. Vond ik altijd erg leuk om te lezen!

• 09 Augustus 2011 - 00:09

Nora:

Toch nog effe een laatste berichtje en nog wel als eerste.Ja je eigen bedje en nog wel zo vroeg je bed uit.
    Ik dacht dat je wel een gat in de dag zou slapen maar je had "honger" dus een lekker Hollands ontbijtje genuttigd. En verder weer zijn gangetje, alweer naar de tandarts geweest en geshopt in Den Helder.
    Gezellig dat je er weer bent, hoor.
    Liefs van je mam XXX

• 09 Augustus 2011 - 15:34

Pauline:

Hi Elianna,
    Time is a difference wether 5hrs forward or back, it takes awhile to get back to normal.
    I'm glad that you are back home safe & sound and that you had an amazing trip. Take care, Pauline :-) x