Laos is zoooo mooi! - Reisverslag uit Muang Sing, Laos van Elianne - WaarBenJij.nu Laos is zoooo mooi! - Reisverslag uit Muang Sing, Laos van Elianne - WaarBenJij.nu

Laos is zoooo mooi!

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

10 Juli 2011 | Laos, Muang Sing

Sabaidee!

Tijd voor een update.
Ik ben nu 1 week en 1 dag in Laos en het is werkelijk een prachtig land! Veel mooier dan Thailand!

In Luang Prabang kwam ik Jonas uit Zweden weer tegen en ik ben met hem naar de waterval gefietst. 35 km. We deden er 2,5 uur over om er te komen. De waterval was hoog en wild. Helaas konden we er niet zwemmen. Daarom gingen we de 35 km weer terug naar een kleinere waterval (waar we wel konden zwemmen) en daar kwam ik Fabian, de Fransman tegen die ik in Chiang Mai had ontmoet!

Omdat ik geen Lonely Planet van Laos heb had ik even gegoogled en ik besloot om naar Nong Khiaw te gaan met de bus. Zo gezegd zo gedaan. Kom ik daar aan... shocking! De weg door het dorp was niet eens van asfalt maar zand en stenen en ik keek in de Lonely Planet van mijn medereizigers en het was een piepklein plaatsje! Slik. Ik vond een simpel guesthouse met een badkamer met hurktoilet, niet eens een wastafel, geen spiegel en een douchekop waar een heel zielig straaltje uit kwam. Ik heb een fiets gehuurd en ben naar de grot gereden. Onderweg fietste ik tussen hele hoge rotsen. Echt super super mooi. Dan besef je pas hoe klein de mens is. Ik was werkelijk in een prachtig dorpje beland! Ik was helemaal alleen in de donkere grot. Was verders niet echt bijzonder.

De volgende dag ben ik met de bus naar Luang Namtha gereisd. Met een meisje uit Zwitserland en een Engelse jongen. We hebben ieder meer dan het dubbele betaald kwam ik later achter. Anders wou de chauffeur ons niet meenemen en veel keuze hadden we niet omdat hij de enige was die daar heen reed.
Na 7 lange uren in de bus, met slechte en goede wegen kwamen we net na zonsondergang aan. Ik heb een prachtige kamer in een guesthouse. Het bed was zo groot dat er nog wel 2 mensen bij konden. En het matras was een keer zacht ipv hard.
Ik ging Indian Food eten en ontmoette daar Paul, 26 jaar uit Australie.

De volgende dag hebben Paul en ik samen ontbeten en toen begon het te regenen. Dus besloten we het museum te bezoeken. Het was heel klein dus dat hadden we zo gezien. Daarna gingen we naar de stupa (piramde met boedha erin) op de berg. Hebben we ook nog met een monnik gepraat die Engels kon.
Rond het middaguur waren we op zoek naar een restaurant om te eten en toen reden we een straat in en opeens zag ik het ADRA logo. Ik wist niet hoe snel ik mijn fiets neer moest zetten en naar binnen moest rennen. Ik kwam er al snel achter dat het allemaal boedhisten waren die er werkten want niemand kenden de Zevende-Dag-Adventisten kerk. Maar de project manager was katholiek en die heeft me een paar namen gegeven van dorpjes waar gezondheids- water en sanitair projecten zijn.

's Middags zijn Paul en ik naar de waterval gereden. Ik achterop zijn scooter. De weg er naar toe was weer slecht en het ging door een dorpje. De kinderen groeten altijd heel vrolijk met sabaidee als we langs rijden. De waterval was mooi en we gingen verder klimmen en vonden een plek waar we konden zwemmen (na ja het was heel ondiep) waar niemand was. Het was echt super relaxed en mooi daar.

's Avonds zijn we nog met het Zwitserse meisje en de Engelse jongen naar een karaoke bar geweest waar we de enige toeristen waren. Ik heb 1 liedje gedaan van Britney Spears haha.

Gister zijn Paul en ik op zijn scooter naar het dorpje gegaan met het ADRA project. Alleen waren we veels te ver gereden en we vroegen aan iedereen waar het was maar niemand spreekt echt goed Engels dus dat was lastig maar wel grappig. We stopten ergens om wat te drinken en daar heb ik een meisje van 7 jaar oud een boek gegeven van Peter Rabbit. Er is namelijk een organisatie www.bigbrothermouse.com en die wil dat kinderen in Laos leuke boeken lezen omdat ze dat niet hebben op school. Dus heb ik een paar boeken gekocht en die kan ik dan uitdelen. Dus zodoende.
Ik heb ook een vertaalboekje gekocht en dat is echt van onschatbare waarde geworden want nu kon ik vragen aan die moeder hoe oud haar dochter was en haar naam en of ze nog meer kinderen had. Want Engels kunnen ze echt niet.

Het dorpje van het project was 12 km verderop ipv 25 maar uiteindelijk hadden we het gevonden. Ze hadden daar schoonwater om te douchen en verder weet ik het niet want ze spraken in het dorpje geen Engels. Maar was wel leuk om bezocht te hebben.

Vandaag ben ik met de bus naar Muang Sing gegaan en dat is 10 km van de Chinese grens. Dus daar ben ik vandaag heen gefietst. Aan de andere kant van de streep zag het er precies hetzelfde uit als in Laos haha. Verder nog geprobeerd boeken uit te delen maar niemand begreep me als ik vroeg hoe oud ze waren. Blijkt dat ze hier toch een iets andere taal spreken dan het Laos verderop. Dus de rest van de boeken doe ik morgen als ik richting de hoofdstad Vientiane ga. Ik hoop hier a.s. donderdag of vrijdag aan te komen.

Ik zou wel langer dan 2 weken in Laos willen blijven maar helaas gaat dat niet omdat ik 2 entries voor Thailand heb (en dat is zonde om niet te gebruiken aangezien het visum voor Thailand veel geld heeft gekost). En ik kijk ook heeeeel erg uit om naar het zuiden van Thailand te gaan. Lekker luieren in een hangmat op strand en snorkelen!

NIEUWE GEWELDIGE FOTO'S OP: http://www.myalbum.com/Album=CDZMYIBF
DUS KOPIEER EN PLAK MAAR WEER!


  • 10 Juli 2011 - 17:03

    Zussie:

    JEEEEJJJHH Eindelijk ben ik als eerst!!
    Wat een leuke belevenissen weer zeg! En tjaah,, dat je meer dan het dubbele moest betalen klinkt wel bekend als buitenlander, toch?
    Wat leuk dat je een boekje had en dat je met dat meisje en moeder kon communiceren! Ze zal dat boekje vast wel heel leuk gevonden hebben!
    Leuke foto's weer! En je mag nog wel meer pakketjes naar huis sturen hor, ik heb nog niets ervan gezien maar mam zei dat het erg leuk was.
    Jij lekker bij de watervallen aan het zwemmen, Goz en ik in ons eigen zwembad ;) maar ik had toch liever daar bij jou gezwommen.
    Rob en Ami weer bijna naar Nederland, hopelijk kan ik snel naar Amadou en Mariama toe!
    Joyce en WJ hebben ook een waarbenjij en zijn nu in Nepal.
    xxx Wen.

  • 10 Juli 2011 - 18:12

    Nora:

    Ha die Elianne,
    Okee, dan ben ik een goede tweede!Het is wel leuk dat je telkens dezelfde mensen tegenkomt.En makkelijk contact maakt maar dat is ook weer het voordeel dat je alleen reist.
    Wie weet, ga je nog wel een keer terug naar Laos om het beter te bekijken.
    En Wen, wat die pakjes betreft......
    Het is wel aan Elianne geadresseerd.
    Had dat even niet in de gaten dus 1 pakje opengemaakt. Wel een hele gave rugzak, hoor! HINT.......
    In Nederland nu best mooi weer.
    Oma had inmiddels ook je kaart gehad, was er blij mee.
    Nou geniet er nog van om straks lekker te luieren in het zuiden van Thailand.
    Liefs en groetjes van je mam XXX

  • 10 Juli 2011 - 18:14

    Norbert:

    Gefeliciteerd Wen! ;-)

    Idd mooie/interessante foto's!

    Wat aardig/goed van je dat je die boeken koopt en gaat uitdelen!

    Groet uit Enschede!

  • 10 Juli 2011 - 18:33

    Anja:

    Hoi,hoi,elianne,
    Wat een prachtig land is laos!
    Het is zo leuk om te lezen dat je zoveel reisgenoten ontmoet, die je soms later weer ziet! Wij gaan morgen naar Terschelling met ons gezin. De verslagen die je nog maakt lees ik dan achteraf, heel veel geluk en plezier verder op je reis!
    Hartelijke groeten van Marcel, Joris, Floor en Anja.

  • 10 Juli 2011 - 21:09

    Michelle:

    Haai avonturier! Mooi dat je het zo naar je zin hebt! En leuk om boekjes uit te delen! Hoe groot is je rugzak wel niet? Idd gezellig om de hele tijd bekenden tegen te komen. En het zal wel zwaar zijn zonder een goede spiegel. Naja, dan kun je ook niet zeuren dat je haar pluist, hihi! ;) Zwemmen bij een waterval! Ik ben jaloers! Ik wilde vandaag zooo graag naar het strand, maar het was er nog net te koud voor :( Hoop dat het komend weekend gaat lukken.
    Ik heb dit weekend weer mee gedaan aan het interkerkelijk voetbaltoernooi. Was erg leuk! Het begon in het begin wel loeihard te regenen, maar dat had ook wel wat: voetballen in de regen. We hebben geen beker gewonnen jammer genoeg. We hebben drie keer gewonnen, twee keer gelijk gespeeld en twee keer verloren. Maar het was heel gezellig in het team, ik heb een topdag gehad!
    Nou, pas goed op jezelf!
    xxx

  • 12 Juli 2011 - 06:44

    Yiva:

    Hoi Elianne!
    Laat ik ook maar eens reageren tussen de drukte door. Afgelopen week logeerde mijn neefje hier dus had ik het nog drukker met 4 kinderen, haha, maar wel leuk hoor. Leuk om je verhalen te lezen, echt gaaf wat je allemaal meemaakt hoor. Geniet ervan en stay close to God, He loves you. Groetjessss en kusjes van de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Muang Sing

Thailand & Laos

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2011

Weer (ff) terug in NL

03 Augustus 2011

Laatste avond

29 Juli 2011

Chillen op Koh Phi Phi

24 Juli 2011

Zuid Thailand is mooi!

17 Juli 2011

Vang Vieng & Vientiane
Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 787
Totaal aantal bezoekers 231234

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: