In de warmte van Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elianne - WaarBenJij.nu In de warmte van Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elianne - WaarBenJij.nu

In de warmte van Bangkok

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

15 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Ik ben in Bangkok! Oh wat heerlijk is het hier. Vooral de temperatuur!
De rechtstreekse vlucht was lang maar ging goed. Ik zat bij het raam (wel bij de vleugel), naast mij zat niemand en bij het gangpad een man die maar een heel klein beetje Engels kon. Dus ik kon gewoon gebruik maken van 2 stoelen 's nachts. Super relaxed.
Toen ik het vliegveld uitliep naar de bussen en de taxi's zag ik een jongen met zijn Lonely Planet (hij zat ook bij mij in het vliegtuig) en ik vroeg of hij Nederlands was. En dat was hij dus we besloten om samen de bus te nemen omdat we allebei naar hetzelfde guesthouse wouden. Alleen de bussen rijden sinds 1 juni niet meer dus hebben we een taxi gedeeld. Ik zit nu op een 1 persoonskamer (vet klein) met een gedeelde "badkamer" op de gang. Kenneth (die jongen, hij is trouwens 37 jaar) die ging meteen de buurt verkennen maar ik ging eerst heerlijk douchen. Daar was ik wel aan toe, ik was nat van het zweet. Na een uur was ik eindelijk zover en ben ik gaan lopen richting Kao San Road (de beroemde backpackersstraat). Ik heb het nog gevonden ook zonder kaart te vragen! Onderweg zie je echt van alles. Kraampjes met eten, kleding schoenen enz. Ik heb even een simkaart gekocht en mijn nummer is nu 0066 860 522 642. Verder nog teenslippers voor onder de douche, flesje water en jawel toiletpapier (want dat ontbreekt in het guesthouse). Ik versta die Thaien amper want hun Engels is niet al te best maar goed.
Nu moet ik nog wat eten aangezien ik voor het laatst in het vliegtuig heb gegeten. Maar ik kan nog geen keuze maken waar.
Morgen ga ik lekker fietsen (van 8 tot 13 uur) met www.bangkokbiking.com. Supah zin in!
Nou doei ik ga wat eten scoren. Mijn maag rammelt heel erg!

  • 15 Juni 2011 - 14:33

    Nora:

    Geweldig dat je reis zo goed is verlopen en leuk dat je al contact met een Nederlander hebt gemaakt.
    Ik zie je daar al helemaal lopen. Eet maar gezond en VEEL want dat kan je wel gebruiken. Hebben ze daar veel fruit en wat staat er normaal gesproken meestal op het menu? Je programma begint leuk met een fietsstocht van 4 uur. Geniet ze! je mam X

  • 15 Juni 2011 - 14:58

    Helma Straver:

    HE Elianne,
    Wat een heerlijk leventje heb jij toch, om "jaloers"op te worden. Zal wel weer gaan genieten van al je verhalen en wat je allemaal zal meemaken. Hoop ook dat je weer foto's op de site zal zetten. Geniet er lekker van en ik kijk uit naar je verhalen.

  • 15 Juni 2011 - 15:36

    Joyce:

    Wow, hoe vet dat je er nu bent! Fijn dat de vlucht goed is gegaan en dat je meteen al iemand hebt ontmoet. Die fietstocht zal ook wel heel leuk zijn, dat geeft je gelijk een goed beeld van de stad.

    Geniet ervan en laat maar snel weer wat van je horen.

    Liefs Joyce

  • 15 Juni 2011 - 15:57

    Anja:

    Wat ontzettend leuk dat je de fiets als vervoermiddel neemt op ontdekkingstocht door de stad.
    Geniet van de warmte, bij ons gaat het plenzen en wordt het bibberen.
    Ik wens je veel leuke ontmoetingen!
    Groetjes veel liefs, Anja

  • 15 Juni 2011 - 16:01

    Liesbeth:

    Hoi Elianne,dat gaat snel,zo lijkt afstand niks meer,zo zitten we met z allen te eten bij Y en W en nu loop jij alweer in Bangkok,Nou Bang ben je in ieder geval niet en zoek nu maar gauw een Kok die jou een beetje kan
    "vet"mesten.
    We blijven je volgen...be carefull en tot gauw.Groetjesss
    Franklin en Liesbeth

  • 15 Juni 2011 - 18:03

    Zussie:

    Mam zei al dat je goed bent aangekomen.. in de zin van aangeland natuurlijk ;) Leuk dat je met Kenneth een taxi kon delen, hoefde je ook niet meteen in je eentje te gaan. Wel fijn idee.
    Nou fietse, of slaap ze nu volgens mij. En hopelijk volgen de foto's gauw.
    xxx Wen.

  • 15 Juni 2011 - 18:14

    Jan:

    hoi Elianne , fijn dat het goed verlopen is,ff bijkomen vandaag en voor morgen een leuke fietstocht.
    Ben benieuwt wat je voor eten hebt
    gekozen .
    Nou geniet maar van alle indrukken mooie dingen en mensen.
    je vaderXxX

  • 15 Juni 2011 - 18:26

    Margit Foppes:

    Hé Elianne, kreeg je mailadres van Anja. Tof dat je het nu al naar je zin hebt! Geen jet-lag?! Bangkok is heftig druk, maar ook zo! bijzonder, weet ik nog. Goed, mocht je nog naar Laos gaan, en zoek je goede info, kun je bij mijn broer en zijn fam. langsgaan. Ze wonen in Vientiane al jaren, hij werkt daar als landbouw ingenieur en zijn vrouw heeft een yoghurtfabriek en winkel opgezet. Mocht het je wat lijken, mail het me, dan mail ik hen, en geef je hun adres en tel.nr.Nou geniet van het prachtige Thailand! Groetjes, Margit.

  • 16 Juni 2011 - 21:49

    Norbert:

    Ik weet van collega's die op de fiets een tour hebben gedaan in Thailand dat het wel een heel bijzondere ervaring is.

    Lekker dat je de ruimte had in het vliegtuig!

    Hoeveel rollen toiletpapier heb je genomen? Kreeg je nog aanbieding: 3 rollen halen, 2 betalen haha.

    Groetjes!

  • 17 Juni 2011 - 05:30

    Rien:

    Hoi Elianne, ( vr 17-06-11 )

    Lees net je verslag, het is echt een andere wereld daar en ook heel avontuurlijk allemaal !
    Je reis is in ieder geval makkelijk en leuk verlopen begrijp ik .
    VEEL Plezier verder !!

    Groetjes .



  • 17 Juni 2011 - 09:57

    Kenneth:

    Nou ja zeg jij ook hier;)
    Nou tot zondag zitten we nog in Bangkok en dan scheiden onze wegen. Maar ik blijf je zeker volgen hoor:) want als het erg leuk is waar je bent dan kom ik ook haha. Ook ik heb een waarbenjij.
    Www.ken4u.waarbenjij.nu . Alvast veel reisplezier... Groetjes kenneth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand & Laos

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2011

Weer (ff) terug in NL

03 Augustus 2011

Laatste avond

29 Juli 2011

Chillen op Koh Phi Phi

24 Juli 2011

Zuid Thailand is mooi!

17 Juli 2011

Vang Vieng & Vientiane
Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 231243

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: