Fietstocht en tempels - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elianne - WaarBenJij.nu Fietstocht en tempels - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elianne - WaarBenJij.nu

Fietstocht en tempels

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

17 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Super leuk al die reacties van jullie!
Ik ben nu heerlijk aan het relaxen in een cafétje met Kenneth. Ik zit op zijn laptopje dit te typen (gratis wifi).
De eerste avond ging ik op straat rijst met kip en groente eten. Alle tafeltjes waren bezet dus ik ging bij een jongen aan tafel zitten. Steven heette hij, ook 24 jaar en hij kwam uit Duitsland. Was leuk want hij heeft me tips gegeven voor als ik naar het noorden ga.
Die nacht kon ik echt NIET slapen. De hitte maakt me niet uit maar het lukte gewoon niet.
Ik moest er vet vroeg uit voor de fietstocht. Snel onbeten (yoghurt met muesli en vers fruit erdoor) en toen een taxi gepakt. Nou het was vet ver en het was heel druk dus ik kwam daar 3 kwartier te laat aan. Ik had wel van te voren gebeld dat ik later zou komen. De groep was al weg en ik moest achter een meisje fietsen die me naar de groep bracht. Ze rijden hier links en het verkeer is vet druk dus het was een beetje erg wennen en eng in het begin. De groep bestond uit 2 Duitsers en 2 Oostenrijkers en een Thaise gids. We gingen in een schooltje kijken en we fietsten door smalle straatjes, je kon zo bij de mensen naar binnen kijken. De mensen zwaaiden en lachten ook en groeten als je langs rijdt. Ze zijn zoooo vriendelijk. We gingen ook nog door de natuur. Met allemaal fruitbomen. En we hebben nog vissen gevoerd. We gingen nog met een bootje enzo. En lunchen deden we ook in een restaurantje aan het water. Het leuke was dat we geen toerist zijn tegengekomen en dat we echt de enige waren.

Rond 14:00 uur ging ik terug met de taxi samen met de fiets gids. Hij heet Nuth en de rest van de dag was ik samen met hem. We namen de boot verder omdat het verkeer vast stond. Ben ook nog met de lokale bus geweest. Hij showde me wat dingen zoals een tempel en vertelde dan van alles. Zo ben ik weer meer te weten gekomen. Veel gelopen. Had nog wel ff een voet massage. 's Avonds nam hij me mee naar een Chinees restaurant.

Vandaag ben ik naar de Grand Paleis gegaan. Ik had me broek opgerold tot 3 kwart nou ik werd bij de ingang keihard met zo'n luidspreker toegesproken dat ie omlaag moest haha. Ik had beetje spijt dat ik er heen was gegaan omdat het duur was en heeeeeeel erg druk met toeristen. Gewoon niet leuk meer. Heb daar 3 kwartier rondgelopen maar ja zonder gids weet je ook niet wat wat is.

Daarna ben ik naar de liggende gouden boeddha geweest. Die is echt groot. Daarna ff wat gegeten (sandwich) en naar het guesthouse gegaan waar ik even op bed heb gelegen. Toen ging ik weer op pad en zat Kenneth beneden dus we besloten de gratis fietsen bij het park te nemen maar vandaag kon het niet ofzo dus helaas. Toen zijn we naar Khao San Road gelopen. En nu zitten we hier te chillen en is me verhaal alweer veels te lang heb ik het idee.


VOOR DE FOTO'S KOPIER DEZE LINK EN PLAK HEM: http://www.mijnalbum.nl/Album=CDZMYIBF

  • 17 Juni 2011 - 10:36

    Zussie:

    Wat leuk om daar rond te fietsen! Als een echte inwoner!
    Dus zelfs die 3kwarts broek was "te bloot" hahaa!! Nou gelukkig kon je hem naar benee rollen!
    Ga je ook nog sprinkhanen en gefrituurde maden enzo eten?
    Ik ga nu je foto's bekijken met Goz.
    Dikke kus Wen.

  • 17 Juni 2011 - 12:47

    Joyce:

    Heel leuk om die foto's te zien! Volgens mij vermaak je je prima daar als ik je verhalen zo lees. Wanneer ga je naar Chiang Mai? Ga ja ook nog naar Ayutthaya?

    Veel plezier nog!

    X Joyce

  • 18 Juni 2011 - 10:28

    Anja:

    Net je foto's bekeken, echt heel leuk.
    Ik moest lachen om Kenneth en jij aan het tafeltje. Je ziet er ook stralend uit!
    Groetjes liefs van de fam. Anja.
    We genieten van je verhalen, hier regen, maar alles wel mooi groen!

  • 18 Juni 2011 - 12:50

    Nora:

    Je hebt in korte tijd al aardig wat gezien en beleefd en niet te vergeten mensen ontmoet.
    Kan je een handje geven want kon ook niet slapen vannacht. Ga daarom zo nog effe naar bed want vanavond feest van Libbe die 50 wordt en ons koorgroepje hebben 2 liedjes ingestudeerd die we laten horen. Libbe weet van niks dus een echte verrassing!Ben benieuwd naar zijn reactie.....
    Je hoort het nog wel.
    Jij hebt het naar je zin, misschien lukt 't nog met te gaan fietsen met de fietsen van het park. Op de fiets zie je toch veel meer dan als je met de auto of lopend gaat.
    De foto's bekijk ik de volgende x want dat kopiëren en plakken is een probleem en jij bent er niet dus....
    Liefs en groetjes van je mam, XXX

  • 18 Juni 2011 - 21:45

    Michelle:

    Heey Eel,
    Noh, dat grand palace is mooi! Ziet eruit alsof je heerlijk weer hebt. Geniet ervan! Balen dat je niet kon slapen. Hoop dat het nu beter gaat. Ik ga donderdag op vakantie, zin in! Jij bent pas over 47 dagen terug :( duurt lang. Ik ben vandaag weer naar de Tour de Lasalle geweest. Michel, de jongen die ik in Amerika heb ontmoet, is vandaag derde geworden én is uiteindelijk ook derde in het eindklassement. Superleuk! Was ook leuk om daar te kijken. Nou, geniet van je reis en niet met vreemde mannen meegaan he! ;)
    Liefs, Michelle

  • 19 Juni 2011 - 09:21

    Zussie:

    Oh Oh Oh Mam! Ik kom nog wel langs om te laten zien hoe je moet kopieren en plakken, misschien kan je bij anja de fotos alvast bekijken ;)
    x Wen.

  • 19 Juni 2011 - 20:29

    Norbert:

    Die Steven lijkt me wel een 'relaxed' type. Qua kledingstijl en haardracht bijvoorbeeld haha.

    Mooi dat de bevolking vriendelijk is.

    Heeft Nuth je die voetmassage gegeven of een echte masseur/masseuse?

    Groet uit Enschede.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand & Laos

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2011

Weer (ff) terug in NL

03 Augustus 2011

Laatste avond

29 Juli 2011

Chillen op Koh Phi Phi

24 Juli 2011

Zuid Thailand is mooi!

17 Juli 2011

Vang Vieng & Vientiane
Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 231239

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: