Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Elianne - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Elianne - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

20 Juni 2011 | Thailand, Ayutthaya

Afgelopen zaterdag ben ik naar de kerk geweest. De kerk heeft ook een Mission Hospital in Bangkok. Ik deed mee met de sabbatschool en het was allemaal in het Engels. Er waren veel Filipijnse mensen (die geven hier Engelse les) en paar uit India, China en Maleisie en ook een paar Thaise mensen. De dienst bestond uit een concert (geen preek). Daarna mocht ik mee eten en 's middags ben ik gebleven voor het middagprogramma en heb ook nog de koorrepetitie bijgewoond. Om 19 uur vond ik het wel welletjes en ben ik terug naar mijn guesthouse gegaan.

Zondag ochtend heb ik mijn tas gepakt en uitgecheckt. Ik moest bus 53 hebben voor naar het trein station maar die kon ik nergens vinden dus heb ik de boot genomen. Alleen die sloeg de halte over waar ik wou uitstappen dus ik moest een stuk terug lopen en wist heel de weg niet. Een tuktuk heeft me toen naar het treinstation gebracht. Ik moest kruipend in die tuktuk anders paste het niet met mijn backpack haha.

Kaartje gekocht voor 32 eurocent naar Ayuthua. Vroeg die man achter het loket: 'want chicken?' Ik denk wat moet ik met een kip in de trein. Dus ik zei natuurlijk: 'no chicken'. Bedoelde hij: ONE ticket! Haha dat Engels van die Thaien is echt onverstaanbaar.

Ik reisde 3e klas in de trein en zat tussen de locals. Na 2 uurtjes was ik er al en kwam ik 2 Japanse jongens tegen die ook een guesthouse zochten. Dus ik zei: 'nou Tony's Place schijnt leuk te zijn'. Dat leek ze ook wel wat en die ene heeft de weg er naar toe gezocht en ik hoefde er alleen maar achteraan te lopen haha had echt geen zin om zelf de weg te zoeken. Ik was nog bijna overreden ook want ik keek naar rechts en er kwam niets aan dus ik zette een stap... was even vergeten dat de auto's hier van links komen dus die toeterde! Oepsie!

Ik heb nu een 2 persoonsbed alleen de badkamer..... ja ik mag niet klagen want ik reis low budget maar als het er zo uit ziet in NL kan het hotel wel sluiten. Overal kieren, deur kan niet op slot, onderkant douchegordijn is helemaal zwart, overal spinnenwebben... Is een gedeelde badkamer weer.

's Middags rondje gelopen en een broodje jam gegeten bij een moslima. Ze had haar cafetje heel leuk ingericht met zelf gemaakte schilderijtjes en tafels beschilderd met bloemetjes.

's Avonds in het guesthouse gegeten en weer rondje gelopen maar is vrij weinig (niks) te doen hier. Heb meteen een treinticket geregeld voor Chaing Mai (nachttrein).Daarna naar de Jazz bar gegaan aan de overkant.
Zat een Nederlands echtpaar die ik ook al had gezien in Bangkok. Want die man heeft maar 1 been en zit in een rolstoel. Gezellig gekletst. Verderop zaten 2 Nederlandse jongens die nodigden me uit om bij hen te zitten. Zij waren ook allebei alleen. Toen nog kaartspel gespeeld met de eigenaar en meisje uit Amerika en 1 uit Australie. Toen iedereen weg was bleven Anton en ik over en we bleven zitten tot 24:00 uur want toen ging de muziek uit. Hij heeft van NL naar Ghana gefietst dus we konden lekker kletsen over Afrika!

Vandaag heb ik de hele dag gefietst. Niet georganiseerd dit keer. Ging naar paar tempels en reed nog in de middle of nowhere. Heb een heel rondje gemaakt. Ook waar geen toerist meer was te bekennen en ik niet meer wist waar ik was. Niemand die Engels kon en me begreep maar gelukkig bij een ziekenhuis gevraagd en die konden wel beetje Engels dus is het toch nog goed gekomen.

Nu doe ik rustig aan want om 21:00 uur ga ik met de nachttrein naar Chaing Mai. Ben benieuwd!

VOOR NIEUWE FOTO'S KOPIEER EN PLAK DEZE LINK: http://www.mijnalbum.nl/Album=CDZMYIBF

  • 20 Juni 2011 - 13:28

    Norbert:

    Zo. Ben de eerste reageerder deze keer. :) Ik verbaas me toch altijd weer als ik lees over hoe gemakkelijk jij contacten legt met medereizigers. Dat is toch wel echt prettig/handig bij jouw manier van reizen.
    Kijk maar goed uit bij het oversteken voor de auto's!
    Groet!

  • 20 Juni 2011 - 13:43

    Zussie:

    Hmm,, volgende keer wil ik eerste zijn Norbert ;)
    Maargoed, Leuke belevenissen weer! En 32 eurocent! Poeh wat koop je daar nog voor in nederland!
    Op die foto met dat beestje op die kooi, hij lijkt wel dood! Was dat bij die moslima ofzo?
    Gister was het hier julianapop met racoon en Ben Saunders! Was erg gezellig en hebben het zeer getroffen met het weer want het is gelukkig de hele tijd droog gebleven!
    xXx Wen.

  • 20 Juni 2011 - 15:27

    Jan:

    hoi Elianne, nou over de tempratuur geen kagen voor jouw leeker warm 34C. Vandaag laat de zon zich hier ook zien ,graadje of 21C.Oeps wel ff uit kijken met dat links verkeer. Het leuke van alleen reizen is dat je snel aanspraak/kennis maakt met anderen , en het onderweg zijn is het doel, en niet de bestemming. Ben benieuwt of het nog van slapen gekomen is in de nacht trein?
    groeten van je pa xx

  • 20 Juni 2011 - 15:46

    Nora:

    Nu kan ik natuurlijk niet achterblijven, 3 op een rij! Vond het wel grappig van die kip in de trein, dat je dacht: wat moet ik daar nou mee?
    Ik ben nu bij oma waar je de h groetjes van krijgt.
    Er zijn toch nog best wel aardig wat backpackers onderweg.
    Het is leuk als je andere reizigers tegenkomt en voor het thuisfront toch een wat vertrouwd idee dat je af en toe mensen ontmoet uit bv. Europa.
    Ben benieuwd hoe je reis met de nachttrein zal verlopen en hoe lang je dan eigenlijk in de trein onderweg bent.
    Vanavond ga ik met oma de film Big Momma's House kijken. Die is wel grappig. Minder grappig was dat er een hele mooie merel tegen het raam vloog en het helaas niet heeft overleefd, jammer hoor....
    Maar ja, we kijken weer uit naar de belevenissen van jou.
    Heleen is vandaag ook nog jarig....
    Liefs en groetjes van je mam, XXX

  • 22 Juni 2011 - 07:46

    Margit Foppes:

    Nou Elianne, je bent goed bezig, leuk al die verhalen! Hoop dat je nu in Chiang Mai bent, ik vond dat noorden erg mooi! Hoorde gisteravond dat Corry al volgend weekend naar NL. komt en mijn broer vanaf 25 juni een week naar China is, maakt niet uit je kunt altijd langskomen! Geniet ervan! Groetjes, Margit.

  • 22 Juni 2011 - 16:37

    Zussie:

    .. P.s Word dan toch is tijd voor Facebook met al die internationale vrienden die je daar maakt ;)

  • 24 Juni 2011 - 21:49

    Norbert:

    Facebook is idd wel handig voor jou denk ik!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Thailand & Laos

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2011

Weer (ff) terug in NL

03 Augustus 2011

Laatste avond

29 Juli 2011

Chillen op Koh Phi Phi

24 Juli 2011

Zuid Thailand is mooi!

17 Juli 2011

Vang Vieng & Vientiane
Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 231212

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: