Aangekomen in Mali - Reisverslag uit Bamako, Mali van Elianne - WaarBenJij.nu Aangekomen in Mali - Reisverslag uit Bamako, Mali van Elianne - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Mali

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

20 Augustus 2010 | Mali, Bamako

Eigenlijk wil ik liever mijn bed in, zo moe ben ik maar hier toch nog even een verslag.

Mijn reis is heel goed gegaan. Van A'dam naar Casablanca zat ik bij het raam en naast mij waren 2 plaatsen vrij want we zaten maar met 20 mensen in het vliegtuig. Ik moest in Casablanca overstappen en in het volgende vliegtuig zat ik weer bij het raam en naast mij niemand en daarnaast een jongen. Na 3 uurtjes waren we aangekomen in Bamako waar we zo van het vliegtuig de bus in konden. Ik dacht bij mezelf: nou dat is een groot vliegveld als we helemaal met de bus moeten. Niet dus want na 20 meter rijden stopte die al want we waren er. Lopen had sneller geweest haha. Bij de bagageband vroeg iemand of ik Nederlands was. Ik dacht weer zo'n mannetje die je koffer wil dragen voor geld maar Noe had hem gestuurd want hij was de taxichauffeur dus dat was super geregeld.
Ik liep naar buiten en zocht Noe en toen zagen we elkaar weer na 2 jaar. Hij is echt niks veranderd. We gingen naar zijn huis met de taxi. Midden in de nacht was het. We bleven daar een tijdje kletsen en toen bracht hij me op zijn motor naar de familie waar ik bij logeer. Zij kwamen helemaal midden in de nacht (het was inmiddels een uur of 3 's nachts plaatselijke tijd, in Mali is het 2 uur vroeger) hun bed uit in hun pyama omdat de bewaker in slaap gevallen was en de deur niet open deed.

Ik slaap dus bij een familie uit Rwanda in echt een kast van een huis, echt niet normaal groot! Ik heb een eigen kamer (heel groot) en badkamer.
Ze hebben een groot zwembad in de tuin (met water erin). Er is een tuinman en schoonmaakster. Ze hebben een aparte eetkamer, woonkamer en nog een relaxkamer waar ze tv kijken enzo. Nou echt heel luxe allemaal. Overal airco en ventilatoren. 2 schatten van kinderen. Rose en Mitchel. Thuis praten ze standaard Engels. De kinderen zitten op een Amerikaanse school. Ik heb echt heerlijk geslapen en lekker ontbeten met verse jus d'orange geroosterd brood en papaya.

Noe kwam me ophalen en hij heeft me de kerk laten zien waar hij werkt en me kennis laten maken met het personeel. Ik heb ook de directeur van ADRA ontmoet. Hij komt uit Duitsland.
We hebben nog wat rondgereden door Bamako. Echt wat een vieze uitlaatgassen zeg van die motors en busjes. Een mondkapje zou geen overbodige luxe zijn. Het is echt een groot verschil met Kameroen. Bamako is gewoon veel minder modern. Ik heb nog maar weinig blanken gezien.
Verder waren we weer bij Noe thuis waar hij spaghetti had gemaakt met vis (!!!).

's Avonds was er kerkdienst en daar gingen we natuurlijk heen. Noe ging preken. Nu val ik om van de slaap maar ik ga zo eerst douchen (want het was echt bloedheet vandaag). Net gegeten. Soep en daarna patatjes met kip en cake toe.

VOOR DE FOTO'S KOPIER EN PLAK DE VOLGENDE LINK: http://www.mijnalbum.nl/Album=3V8MRXYG

  • 21 Augustus 2010 - 06:46

    Jan:

    hoi Eliane goed tehoren dat het allemaal vlot verlopen is , ja moe kan ik me wel voorstellen .
    geniet er van en de tempratuur is voor jou toch geen probleem , lekkerrr warm groeten van uit een bewolkt nederland. je pa xx

  • 21 Augustus 2010 - 06:48

    Jan:

    ps klopt het adres voor de fotos, vermelding < kan opgegeven adres niet vinden >
    als ik hem aan klik.

  • 21 Augustus 2010 - 07:19

    Nora:

    Ha die Elianne.
    Lekker hoor dat je zoveel ruimte had in het 2e vliegtuig.
    Zo... dat is een luxe resort waar je in terecht bent gekomen. Een eigen, grote kamer met een eigen badkamer....beter dan thuis... Leuk om Noe weer te zien en dat hij niks veranderd is. Ik kom wel op die site maar daar staan er zoveel op. Ik vraag het nog wel aan Wendy. Zij zal wel weten hoe het moet.
    Ben benieuwd naar de foto's maar dat komt dan nog wel.
    Liefs en groetjes van je moeder. XXX

  • 21 Augustus 2010 - 08:07

    Pauline:

    Great to hear that you have arrived safe and sound praise God.
    I will be praying for you
    hoping you have a lovely trip and l'm looking forward to seeing your pictures.
    Take care,
    Pauline xx

  • 21 Augustus 2010 - 09:13

    Joyce:

    Heej Elianne,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Zo te horen heb je een leuke verblijfplaats. Je kamer zag er erg mooi en schoon uit. Veel plezier en geniet van het mooie weer.

    Kus Joyce

  • 21 Augustus 2010 - 13:08

    Anja:

    Hoi,Hoi,
    Heerlijk zeg zoveel luxe!
    Dit wordt vast een supervakantie,
    lekker genieten, hoe is het landschap
    Groetjes Anja

  • 21 Augustus 2010 - 21:25

    Gieljam:

    Ha Elianne,
    Leuk om te weten dat je goed aangekomen bent en dat het je al een paar leuke dagen gehad hebt!
    Veel succes en Gods zegen!!

  • 22 Augustus 2010 - 13:03

    Oma De Vlieger :

    hoi elianne
    is dat eve boffen zo te
    lezen had je alles mee
    dat kan je wel 14 dagen
    uithouden zo geniet er
    maar van xxx oma

  • 22 Augustus 2010 - 16:18

    Franklin Liesbeth:

    Hoi Elianne.
    Zo zit je in Den Helder,en na een paar uurtjes zit je volweelde om je heen in Mali!Geniet er maar lekker van!Gister Yiva's en Winoverjaardag gevierd,was gezellig hoor,maar we misten Elianne!Doe ze daar maar de hartelijke groeten uit Nederland en alszenogmeer hulpin de huishouding nodig hebben???Het is 1 van mijn specialiteieten,dus>>>grapje of niet?wie weet.Nogmaals geniet ervan.Liefs en groetjes van ons allen uit J,dorp

  • 23 Augustus 2010 - 00:10

    Nora :

    Je foto's inmiddels bekeken, hoor.
    "Je" kamer ziet er Echt luxe uit!
    Nou Liesbeth.... mijn specialiteit is de tuin, zoals je weet, dus dan gaan we gewoon samen.
    Als tuinvrouw en schoonmaakster, gezellig!
    Elianne, ik kijk al uit naar je volgende bericht en eventuele foto's.
    Liefs van je ma xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Mali

Recente Reisverslagen:

06 September 2010

Weer thuis

02 September 2010

Mensen van de kerk bezoeken, naar de markt enz.

28 Augustus 2010

Het regent hier ook

23 Augustus 2010

Kerkdienst, dierentuin en zwemmen

20 Augustus 2010

Aangekomen in Mali
Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 737
Totaal aantal bezoekers 230624

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: