Weer thuis - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

06 September 2010 | Nederland, Den Helder

Zo ben weer thuis hoor. Heerlijk alleen wel koud hier!

Afgelopen vrijdag zouden Noe en ik naar de markt gaan voor groenten te kopen voor de lunch maar de regen gooide weer roet in het eten. Het regende de hele ochtend, kei hard. Verderop in de straat waren bomen omgevallen en het gras in de voortuin stond compleet onder water. Dus ik bleef net zo lang "thuis" totdat het droog was. Monique was aan het koken aangezien de kok niet was komen op dagen die dag. Ze had patatjes gemaakt (jammie). Daarna nam ik een taxi naar Noe toe waar we de rest van de dag gespendeerd hebben en 's avonds naar de kerk. 's Avonds regende het weer dus nam ik lekker de taxi terug ipv achterop de motor bij Noe.

Zaterdag was ik weer de hele dag in de kerk. Marcel ging preken en 's middags was er nog een programma. 's Avonds aten we lasagna (dat had Monique speciaal voor mij gemaakt omdat ik dat had gezien in de supermarkt en ik zei dat ik dat lekker vind). Noe was er ook 's avonds en ze gingen allemaal mee naar het vliegveld om me uit te zwaaien. Ik vloog 's nachts en er was wat turbelentie. We kregen om 02:00 uur 's nachts eten! Is toch geen tijd! Had totaal geen trek.

In Casablanca had ik mijn overstap maar iedereen zat te wachten en ineens hoorde we dat de vlucht naar A'dam geannuleerd was! Zo die Marokkanen die werden kwaad! Echt woest werden ze. Keihard schreeuwen en een man die ging helemaal door het lint en trok uit woede zijn t-shirt uit. Iedereen die op andere vluchten zaten te wachten stonden allemaal naar ons te kijken! Het was echt niet normaal! Het schreeuwen hielp alleen niets dus er zat helaas niet anders op dan naar Brussel te vliegen. In Brussel aangekomen heeft het zo'n half uur tot 3 kwartier geduurd voordat onze koffers er waren. Pfff echt niet normaal. Vanuit Brussel was er een bus geregeld naar Schiphol. Echt iedereen viel in slaap in de bus haha. Mijn vader kwam me ophalen op Schiphol.

Ik ben blij dat ik weer thuis ben al is het wat frisjes (KOUD) hier haha. Ik kan terug kijken op een leuke vakantie. Veel leuke, aardige, positieve mensen ontmoet.

• 07 September 2010 - 16:43

Joyce:

Je hebt in ieder geval een fijne vakantie gehad!

Groetjes Joyce

• 09 September 2010 - 00:05

Nora:

Toch nog even reageren op je laatste mail van je vakantie.
    Je hebt zeker hele aardige mensen ontmoet met name je gastouders.
    Hier in Nederland al gelijk weer dingen ondernomen. De bruiloft... wat zag Michelle er prachtig uit!
    En op kraamvisite bij Nelson.... En ja, een regenpak was wel nodig de afgelopen 2 dagen maar ook in Mali heb je wel de nodige regen gehad, zo te lezen.
    Nou ja, Elianne. Lekker dat je weer thuis bent.
    Liefs van je ma. XXX

• 24 Maart 2011 - 19:08

Tom Groot:

Leuk om te lezen! Dacht ff kijken of je iets van facebook had, maar dit is helemaal wat. =)

Groetjes Tom