Erfoud, Ouarzazate, Marrakech - Reisverslag uit Fez, Marokko van Elianne - WaarBenJij.nu Erfoud, Ouarzazate, Marrakech - Reisverslag uit Fez, Marokko van Elianne - WaarBenJij.nu

Erfoud, Ouarzazate, Marrakech

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

07 Mei 2010 | Marokko, Fez

We zijn nu in Marrakech. We hebben alweer een hele boel moois gezien. Maar ik roep de hele tijd dat het zo mooi is. Heb ook al meer dan 800 foto s gemaakt.

Maandag zijn we naar Erfoud gereden. Dat was 400 km op 1 dag. We zagen apen langs de kant van de weg en die gingen we voeren. In de bus is airco dus heel goed uit te houden. We reden door het Atlas gebergte. En in de toppen is sneeuw. In een restaurant had Gerard de kat niet gezien en trapte per ongeluk op zijn staart haha. Er zijn hier heel veel (zwerf) katten. Het hotel waar we zaten was heel erg mooi. Kate Winslet heeft er in 1998 ook geslapen.

Dinsdag werden we om 4.00 uur gewekt voor de zonsopgang in de Sahara. We gingen met jeeps erheen. Sommige hadden een kameel gehuurd maar ik niet. We kwamen aan in het donker en ik zag gelijk een vallende ster! Heel erg mooi. We gingen in het zand zitten wachten voor de zonsopgang. Het was wel een beetje koud. De zonsopgang was mooi en ik vermaakte me vooral met foto s van mezelf maken. s Middags gingen we naar het geboortehuis van de reisleider M barek. Heel bijzonder want in dat dorp komen echt nooit toeristen. We mochten dus in het huis kijken waar hij geboren is. Zijn vader heeft het verkocht maar woont een paar meter verderop (zijn vader was in NL ivm koninginnedag). We gingen daar muntthee drinken, pannenkoeken eten en soort roti en nog couscous. Heel erg gezellig en leuk. Kregen nog rondleiding door de tuin en de vissen eten macaroni en couscous hahaha.
Verder bezochten we die dag nog een kloof maar er was vrij weinig aan.

Woensdag gingen we naar Ouarzazate daar zijn een aantal films opgenomen. Zoals Kingdom of Heaven. We bezochten een plantage en een kasbah.

Donderdag (gister) zijn we naar Marrakech gereden. Een lange rit door de Hoge Atlas. Het is door de bergen met veel bochten dus pappa voelde zich erg beroerd maar nu gaat het weer prima. De bus reed nog 1x weg zonder hem haha maar om de hoek kwamen we er al achter. We hebben nog een kasbah bezocht en daar hebben ze de Gladiator opgenomen. We mochten ook kijken hoe mensen daar nog wonen (normale toeristen komen daar niet binnen) want onze reisleider kent daar mensen. Toen gingen we munt thee drinken op het dak. En in hun woonkamer hing een poster van de Gladiator want die jongen had er in gespeeld toen hij 10 jaar oud was.

Ik ben nu dus in Marrakech in een hotel waar echt alleen maar Nederlanders zijn dat is wel jammer. Marrakech is heel erg druk en toeristisch. Maar het plein is erg leuk. Daar ging ik gisteravond heen met een jongen die ik op straat tegen kwam. Hij had een scooter dus kon ik mooi achterop want het is een eindje lopen vanaf het hotel. Hij liet me mannen zien in vrouwen kleding die aan het dansen waren op het plein haha. Verder hebben we wat rondgelopen. Ik wou internetten maar het was al dicht. Hij wou dat ik bij hem thuis ging internetten maar na 100x nee gezegd te hebben begreep ie het eindelijk.

Vandaag gingen we eerst paar dingen bezoeken in Marrakech met een lokale gids (de ondertussen zelf aan het winkelen was ipv ons rondleiden). We bezochten een berber apotheek waar je allemaal natuur producten hebt voor alles en nog wat. Heb lippenbalsem gekocht. Daarna mochten we eindelijk zelf onze gang gaan. Pappa en ik gingen pizza eten. Door de medina verdwalen en toen leidde een jongen ons naar de leerlooierij. Kregen we rondleiding en daarna werden we de shop ingetrokken. Ik wou een portemonnee kopen maar die verkoper vond mij niet serieus omdat ik volgens hem te weinig bood. Dus hij werd beetje boos whaha. Nou ik hoefde die hele portemonne ook niet. Toen wou die man de ons rondleidde in die leerlooierij geld en ik gaf hem iets en dat vond hij weer niet genoeg. Wij gingen snel weg naar het huis waar de urn van Yves Saint Laurent is. Is een hele mooie tuin met een heel blauw huis. We kwamen helemaal tot rust.

De buschauffeur is voor de 2e keer vader geworden. Een zoon. Dus dat is erg leuk. Hij is nu ook weer naar zijn gezin toe.




  • 08 Mei 2010 - 10:04

    Zussie:

    Heey Eel.
    Wat klinkt dat allemaal weer leuk! Vooral dat jullie op plekken komen waar eigenlijk nooit toeristen komen. Maak je borst trouwens maar alvast nat want het is hier helemaal geen lekker weer,, dus lange broek aan in het vliegtuig ;)
    xxx

  • 08 Mei 2010 - 16:31

    Michelle:

    Ik heb weer genoten van je verhaal! Heb hem trouwens gelezen op m'n nieuwe mobiel! Ben helemaal verliefd op hem. Anyway, doe je wel voorzichtig? Niet zomaar meer met vreemde jongens meegaan. Als je weer in Nederland bent, wordt het tijd dat je een lesje zelfverdediging krijgt. Wanneer kom je eigenlijk weer terug?
    xxx Michelle

  • 09 Mei 2010 - 11:54

    Helma:

    Probeer het nog 1 keer maar op de een of andere manier komen mijn berichtjes niet aan. Wij hebben de reis vorig jaar zomer gemaakt en wij hebben ook zo genoten als jullie. Wij vonden Marakesh wel het minste van de reis. Te toeristisch.
    Geniet er nog maar van.

    helma Straver

  • 09 Mei 2010 - 14:35

    Oma De Vlieger :

    wat een mooie reis hebben
    jullie als ik jonger was
    ging ik naar marokko maar
    nu geniet ik van wat je
    schijft nog een paar dagen
    dan zit het er op ik kijk
    naar jullie uit
    een dikke kus voor

    jou en je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Fez

Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1767
Totaal aantal bezoekers 231232

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: