Meknes et Fes - Reisverslag uit Fez, Marokko van Elianne - WaarBenJij.nu Meknes et Fes - Reisverslag uit Fez, Marokko van Elianne - WaarBenJij.nu

Meknes et Fes

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

02 Mei 2010 | Marokko, Fez

Daar zijn we weer. En niemand ie een berichtje heeft achter gelaten. Dat valt me tegen hoor. We zijn nu in Fes. Gister gingen we eerst naar Meknes. Onderweg stopten we om wat te drinken in een dorpje en we zaten op een terras met alleen maar mannen (zoals altijd). Er was net een demonstratie aan de gang dus dat was leuk om mee te maken. We gingen verder om Volubilis te bezoeken. Hier zijn Romeinse opgravingen. Erg interressant. We rijden meer en meer het binnenland in en ht wordt telkens warmer maar volgens onze reisgids is dit nog niets. Daarna gingen we in een restaurant eten met weer alleen maar mannen. Ik had uiteraard weer couscous met kip.
In Meknes gingen we aan het eind van de middag een stadstour doen vanuit de bus vooral met een lokale gids. Het was erg druk in de stad en overal hing de vlag uit want de koning was er net geweest. De gids had een hele leuke verrassing voor ons. Er waren paarden spelen aan de gang en dat is maar 1x per jaar en wij mochten helemaal vooraan staan om te kijken. Er waren daar 700 ruiters. s Avonds waren we uitgeput. We zitten in een prima hotel. De schoonzus en neefje van onze reisleider zijn er ook nu bij.
Vandaag gingen we Fes bekijken. We gingen met een lokale gids door de medina lopen. Het zijn hele nauwe straatjes en er kunnen geen auto s komen. Er zijn 9000 straatjes dus je kan er makkelijk verdwalen. Het zware vervoer gaat per ezel. We hebben heerlijk gegeten in een erg mooi restaurant. Ik had iets lokaals. Kip in bladerdeeg met kaneel en poedersuiker. Bij de toeristische dingen en in de restaurants kom je hele groepen Nederlanders tegen. De verkopers zeggen ook: kijken, kijken niet kopen. Haha we staan er om bekend. We gingen ook nog naar een pottenbakkerij geweest, een weverij en leerlooierij. Bij de leerlooierij kregen we mint voor je neus omdat het daar zo stinkt maar ik vond het wel mee vallen. We gingen ook nog naar een kledingwinkel. Modeshow houden want we kregen Marokkaanse kleding aan hahaha. Terug in het hotel gingen we ff zwemmen in het zwembad. Morgen gaan we naar Erfoud daar doen we de hele dag over aangezien het 400 km is. En daar bij de grens met Algerije (daar in de buurt) is niet echt internet dus is dit ff het laatste tot ik in Marrakech ben en dan verwacht ik wel wat reacties hoor.


  • 03 Mei 2010 - 09:37

    Oma :

    heej elianne

    leuk om je reisverslag te
    lezen
    doe je vader
    de groeten van mij

    oma


  • 04 Mei 2010 - 10:03

    Michelle:

    Omdat je het zo aardig vraagt....
    Lees je berichten wel hoor! Leuk om te lezen wat je allemaal doet op reis. Denk dat je weer heel veel foto's maakt en veel koopt. Ik ben nu bezig met m'n scriptie en het gaat als een speer. Ik had een digitale enquête gemaakt en die website heeft de resultaten netjes in een tabel in Excel gezet. Ik heb die tabel ook overgenomen voor de resultaten voor m'n papieren enquête, dus was snel klaar. Alleen even afwachten of ik er wel mee kan rekenen. Haha.
    Maarre... Wanneer kom je eigenlijk weer terug??
    xxx Michelle

  • 04 Mei 2010 - 20:10

    Zusje:

    Ook ik lees je verhalen wel hor.. maar niet altijd zin om te reageren,, maar voelde me nu zo bedreigd dat ik wel antwoorden móest!!!
    Veel plezier nog!

  • 05 Mei 2010 - 19:57

    Nora:

    Ha die Elianne,

    Ik had wel een bericht geschreven maar het lukte niet om deze te plaatsen en evn later was hij verdwenen. We gaan dus nu weer een poging wagen.
    Zo te lezen maken jullie een mooie reis en zien jullie best veel.
    Die kip in bladerdeeg met kaneel en poedersuiker klinkt heel lekker dus die mag je thuis ook maken, hoor!
    En... hoe was de zonsopgang? Vast heel mooi, jullie moesten er natuurlijk wel vroeg je bed voor uit maar was vast de moeite waard.
    Het is nu 5 mei dus bevrijdingsdag. Op t.v. is nu het bevrijdingsconcert aan de gang in de gracht in Amsterdam. Mooi om te horen, hoor. Het luchtruim boven Ierland en Schotland was weer dicht i.v.m. een nieuwe aswolk afkomstig van IJsland. Komt niet deze kant op maar je weet maar nooit. Je zal het vast niet erg vinden om wat langer te blijven.
    Ging het wat met die warmte zo'n eind in de bus te moeten zitten?
    Hoop dat het meeviel.
    Nou Elianne, doe maar de groeten aan je vader en veel liefs van mij.
    Nora.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Fez

Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 817
Totaal aantal bezoekers 231235

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: