En we gaan nog niet naar huis - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Elianne - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Elianne - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

11 Mei 2010 | Marokko, Casablanca

Gisterochtend hebben we heerlijk uitgeslapen tot een uur of 9.
We gingen eerst in El Jadida iets moois bekijken. Een water reservoir van vroeger en dat was heel mooi want het weerspiegelde in het laagje water. Helaas ging het daarna een beetje regenen maar ja dan wennen we alvast aan het Nederlandse weer.
We reden naar Casablanca toe en daar gingen we lunchen. Lekker KFC deden wij. Aan het einde van de middag reden we naar het vliegveld en daar namen we afscheid van onze geweldige chauffeur die meteen door moest om de volgende groep op te halen in Marrakech. We waren lekker vroeg en stonden vooraan bij de incheckbalie. Nog even wat gedronken om zo de laatste dirhams op te maken. We gingen door de douane en daar waren natuurlijk ook weer winkeltjes en zag ik dat leren portomonneetje die die man mij in Marrakech wou verkopen voor 25 euro en toen bood ik 4 euro. En wat denk je kost ie op het vliegveld gewoon 4 euro. En daar is het nog duur.

We zaten te wachten bij de gate maar ja het geroezemoes begon en het vliegtuig kwam ook maar niet. En toen kwam er op het bord te staan: annule. Nou lekker dan. Dus wij weer door de douane om een nieuw briefje in te vullen en weer opnieuw een stempel te halen voor in het paspoort. Toen naar de bagageband om de koffers op te halen. Toen was het mega druk bij de balie van Air Arabia. De tickets zijn omgeboekt. Donderdag vliegen we -inch allah- naar Brussel en van daaruit zien we weer verder. Want het vliegtuig naar Amsterdam zat al vol op donderdag en ze vliegen maar 3x per week. Toen overleggen waar we dan de nacht gaan door brengen. We konden in een huis van een vriend van de vader van Mohammed. En die zou ons ophalen met een minibusje maar dat kon niet want die worden absoluut niet toegelaten bij het vliegveld. Toeristen moeten eigenlijk gewoon verplicht met een taxi. Nou ook goed dat kostte 25 euro en daarna ging de prijs omhoog naar 30 euro. Ondertussen waren er wel Nederlanders geland en die waren omgevlogen over Zwitserland. Toen besloten we om de trein te gaan maar we moesten nog 2 uur wachten want die ging pas om 00:00 uur. Nou na heel lang wachten hebben we de trein gepakt voor 4 euro p.p. Alleen toen begon de taxi oorlog toen we waren uitgestapt want iemand was ons gevolgd van de taxi en heeft meteen daar lopen lullen dat we met een mini bus zouden worden opgehaald vanaf het station en dat pikten ze niet. Nou het was helemaal geen mini bus maar goed. Eerst ging de ene helft en die werden achtervolgd door een taxi tot het huis. Sukkels. Daarna werden wij opgehaald.

Ik heb de nacht doorgebracht bij die vriend van de vader van Mohammed. Hij heeft een vet groot huis. Die man heeft ook in NL gewoond en sprak dus nog beetje Nederlands. De meiden sliepen in de woonkamer van 10 bij 5 meter. Vet groot. En een bank helemaal rondom. De jongens sliepen apart. We kregen eerst broodjes; fruit en thee enzo vet gastvrij. En dat midden in de nacht. s Nachts was het wel koud maar ja het was erg leuk om meegemaakt te hebben. Pappa en nog 2 anderen gingen in het hotel slapen waar we de 1e nacht ook sliepen. De volgende ochtend -vandaag dus- hebben we heerlijk ontbeten en toen werden we ook naar het hotel gebracht waar pappa zit.
De reisleider met 3 meiden is naar een hotel in de stad gegaan. Wij hebben weer zeezicht haha. Zitten beetje te chillen. Kunnen doen wat we willen. Heerlijk. Na -inch allah- komen we donderdag thuis.

• 12 Mei 2010 - 06:16

Nora:

Ik heb even op google gekeken en in Marokko zijn er 8 luchthavens gesloten waaronder ook die van Casablanca en Rabat.
    Dat is toch wel balen, hoor. In het nieuws en in de kranten hoor en lees je er maar weinig meer over. Het lijkt alweer of het "gewoon" is maar dat is het natuurlijk niet. Tegenwoordig ben je bang om een reis te boeken omdat die aswolk weleens roet in het eten kan gaan gooien. Nou ja, nu treft het jullie. Net 1 dag te laat anders waren jullie er misschien nog doorheen geglipt.
    Maar dus niks aan te doen.
    Qua weer kan je nu maar beter daar zitten want vandaag is het alleen maar regen.
    Nou, ik hoop dat jullie je toch nog een beetje kunnen vermaken.
    Een goede terugreis over Brussel. Ben benieuwd hoe jullie van daaruit terug komen. Maar dat zou ook nog per trein kunnen als het niet anders kan.
    Ik lees het wel weer.
    Liefs en groetjes van Nora.