Essaouira - Reisverslag uit El Jadida, Marokko van Elianne - WaarBenJij.nu Essaouira - Reisverslag uit El Jadida, Marokko van Elianne - WaarBenJij.nu

Essaouira

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

09 Mei 2010 | Marokko, El Jadida

We zijn inmiddels in El Jadida aanbeland. En we zitten in een Ibis hotel met zeezicht.

Zaterdag gingen we van Marrakech naar Essaouira rijden. We stopten onderweg bij cooperatie van vrouwen die producten maken van arcania (ofzoiets) noten. Die bomen groeien alleen maar daar. We zagen het proces want ze doen alles met de hand. Ze breken die nootjes open en dan nog een keer en dan wordt het gemalen en maken ze er olie van en het is goed voor alles. Ik heb niets gekocht want het was heel duur maar het rook wel heel erg lekker. Onderweg zagen we nog geiten in de boom.
Essaouira gingen we slapen en het is echt een onwijs heerlijk plaatsje. Het is Portugees. Het is aan de Atlantische oceaan. We gingen eerst gezamelijk door het stadje lopen en toen vis eten maar daar wordt ik echt chagerijnig van (van vis) dus ik nam pannenkoekjes en fruit. Daarna werden we vrij gelaten en pappa en ik besloten om Essaouira per fiets te verkennen. Dat was erg leuk want we gingen naar de buitenwijk waar ook geen toeristen komen. Daar gingen we ff het strand op (waren alleen maar Marokkanen). Heerlijk op strand. Ik kan echt iedereen aanraden om naar het Essaouira te gaan. Het is nog niet zo toeristisch en je kan daar goedkoop eten en slapen. Er is daar ook een vissershaven en daar gingen we ook kijken. Echt veel vis en allemaal bootjes en heel veel meeuwen die vis proberen te jatten.s Avonds in het hotel kregen jawel een vis schotel. Garnalen, inktvisringen en gewone vis.

Vanochtend zijn we naar El Jadida gereden en daar is ons laatste nachtje.Het is een route langs de Atlantisch Oceaan. Met zandstranden maar ook rotsen zoals in Ierland. Morgenavond vliegen we helaas terug en dinsdag in de ochtend kom ik aan in NL. We maakten een stop vanmiddag in Oudja ofzoiets. Daar is het ook helemaal niet toeristisch. Daar is ook een heerlijk strand. We gingen weer vis eten maar daar hadden pappa en ik echt geen zin in dus wij gingen pizza eten ergens anders. Daar waren alleen Marokkanen en het was lekker rustig. Ik denk dat er vanavond weer vis op het menu staat.


  • 09 Mei 2010 - 17:04

    Michelle:

    Heey eel,

    Ik moest weer zo erg lachen om je verhaal. Van vis eten word ik chagrijnig haha. :p
    Wat is het snel gegaan zeg! Donderdag kom je al terug!
    Ik ben heel erg benieuwd naar je foto's.

    Xxx michelle

  • 10 Mei 2010 - 01:16

    Jeffrey:

    heey weer in Africa,hoe lang blijf je daar weer.laat a email acther ben in NL JUNI12.
    geniet van de weer .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, El Jadida

Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1281
Totaal aantal bezoekers 231242

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: