We zijn weer thuis - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

14 Mei 2010 | Nederland, Den Helder

We zijn weer thuis.
Woensdag zijn pappa en ik met de bus naar de het centrum gegaan. Dat kost maar 40 eurocent alleen die bus rammelt aan alle kanten. We gingen daar naar de Twin Towers van Casablanca maar het was nog heel ver lopen daarheen. Op een gegeven moment vroegen we het aan 2 meisjes en die liepen toen met ons mee. Heel aardig. We gingen naar de 28ste verdieping en daar had je dus heel mooi uitzicht over de stad. Daarna zijn we terug gelopen naar het hotel wat echt heel erg ver was maar we hadden toch niets beters te doen.

Donderdag (gister) gingen we om 11 uur naar het vliegveld. We werden opgehaald bij het hotel door 2 minibusjes. We gingen weer inchecken en door de douane en gelukkig ging het vliegtuig nu wel maar wel een beetje vertraging van half uurtje. We waren heel snel in Charleroi (Brussel). Daar moesten we heel erg lang wachten op de koffers en bleek mijne beschadigd te zijn. M'barek en Mohammed hadden 2 vrienden opgetrommeld vanuit NL die 2 minibusjes hadden gehuurd en helemaal naar Brussel gereden zijn op hun vrije dag om ons op te halen. Het duurde lang voordat we Belgie uit waren. Gingen nog stoppen in Breda bij een benzinestation. In Utrecht CS moesten er 2 uit en de rest op Schiphol. Daar namen we de taxi naar huis en toen nam ik weer een taxi vanaf mijn vaders huis omdat zijn auto niet startte.

Al met al een hele reis. Het was een hele leuke vakantie. Ik kan Marokko iedereen aanraden. Met het vliegtuig ben je er zo. Er wonen leuke, aardige, gastvrije mensen. Goed eten en lekkere temperatuur en mooie dingen om te zien.

• 17 Mei 2010 - 09:19

Tineke:

Hee Elianne,
    Heel leuk om je verhalen te lezen, vooral omdat wij de reis ook meegemaakt hebben. Knap van je dat je het zo goed bijgehouden hebt.
    Bij mij kwam het er niet van en daarom is het handig om jouw verslag te lezen, want zo staat alles op een rijtje en komen de herinneringen en de beelden weer boven.
    Goed ook om te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn. Je hebt dus wel drie verschillende taxi's gehad op de terugweg.
    De laatste was vast wel iets duurder dan in Marokko!
    Wie weet lees ik nog eens een volgend reisverslag van je, in ieder geval wens ik je het allerbeste. Groeten van Tineke, ook namens Ben.