Casablanca et Rabat - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Elianne - WaarBenJij.nu Casablanca et Rabat - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Elianne - WaarBenJij.nu

Casablanca et Rabat

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

30 April 2010 | Marokko, Rabat

We zijn gister veilig aangekomen in Casablanca na een vlucht van 3 uur.
We gingen meteen ontbijten en toen zijn we met een paar naar strand gelopen om 7 uur s ochtends.
Gister zijn we naar de 2e grote moskee van de wereld geweest. Die heet Hassan II. Het is echt mega grote en heel mooi. We kregen een rondleiding. Het is hier een aangename temperatuur. Vandaag is het koninginnedag en had de gids bij het ontbijt beschuitjes met gekleurde hagelslag gedaan ter ere voor Bea. In de bus gingen we nog het Wilhelmus zingen. We hebben zo n grote tourbus (ik typ dit op een Frans toetsenbord dus kan niet alle streepjes en komma s vinden) voor 50 personen waar we met 18 mensen in zitten. Het is leuk want iedereen spreekt je in het Frans aan (gelukkig geen Engels). Vandaag zijn we dus in Rabat de hoofdstad van Marokko. We zijn naar het paleis van de koning geweest en nog naar een Botanische tuin waar heel veel Marokkaanse mensen aan het chillen waren, dat doen ze vaker op vrijdag middag. We hebben ook nog door allemaal smalle straatjes gelopen waar mensen wonen (is helemaal ommuurd en er kunnen geen auto s komen). Het verkeer hier is best druk in de stad en ze toeteren heel veel en ze maken hun eigen regels. De mensen zijn heel vriendelijk en lachen gewoon naar je. Ik ben nog niet lastig gevallen. In elke stad hebben we een gids uit de stad zelf want dat is verplicht. Het is dan Engels talig. Maar is ook leuk wat die allemaal te vertellen heeft. We zochten ons trouwens rot naar een internet cafe want in het hotel betaal je de hoofdprijs. Er zijn bijna geen internetcafe s hier. Ik ben vooral benieuwd naar de Sahara deel. Maar daar gaan we over een paar dagen heen. Morgen gaan we naar Fes. Het eten is hier wel prima. Gister had ik couscous met kip en vandaag zalm. We eten hier 2x warm. En hier is het ook 2 uur vroeger dus gister duurde echt eindeloos. Er kwam maar geen einde aan de dag haha. s Avonds viel ik als een blok in slaap want in het vliegtuig kon ik niet slapen. De gids zegt elke keer tegen mij Elianne dit is echt geen Afrika. Hij heeft wel gelijk want Marokko is heel anders (tot nu toe).