Nog steeds elektriciteit - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu Nog steeds elektriciteit - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu

Nog steeds elektriciteit

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elianne

15 November 2007 | Kameroen, Yaoundé

Er is nog steeds elektriciteit. Dus dat is mooi. Het is echt leuk om jullie reacties te lezen en ik zal ff antwoord geven op jullie vragen.

Het is hier veel minder luxe dan Ghana inderdaad. De stroom valt hier dus vaker uit en als ik wil douchen komt er echt maar een heel klein straaltje uit dus dat schiet niet echt op.
Christian is ook 20. Hij is volgende maand jarig dus we schelen iets meer dan een maand. En ja Wendy je hebt gelijk het is een hele leuke en aardige jongen. De kerstvakantie breng ik waarschijnlijk bij hem door in Douala waar zijn familie woont. Dan gaan we allemaal uitstapjes maken. Ik wil heel graag naar het strand.
Ja ik moet meer Frans spreken. Met Christian praat ik meestal Engels dus we moeten elkaar er echt aan herinneren dat we Frans moeten spreken haha. Engels gaat gewoon makkelijker.
In Kameroen rijden ze ook rechts Mirna. Wat moet ik vertellen over die 'leuke' Amerikaan? Haha ik heb nooit gezegd dat hij 'leuk' is. Het is gewoon een leraar. Ik zal als ik hem volgende keer tegenkom een foto van hem maken dan kan je er zelf over hem oordelen ;)
Vannacht heeft het de hele nacht keihard geregend. Ik heb 1 paar nette schoenen mee voor de kerk en voor het werk heb ik die altijd aan en die zijn dus WIT. Niet zo slim want na een regenbui is er een beetje modder en zitten mijn schoenen onder de rode modder want de aarde is rood hier.
Haha echt grappig die reacties over die spinnen. Ja echt smerig maar gelukkig niet in mijn kamer maar in Christian's huis. Soms zie ik echt rare, vieze, enge insecten. Ook in het restaurant als ik met Christian zit te eten en er vliegt weer wat door het restaurant dan kan ik niet meer normaal stil zitten. Christian eet rustig door. Die geeft er niks om haha.
Het klopt Maarten... niemand zeurt als ik te laat ben haha. Heerlijk!

Ik heb al wat werk op de computer gedaan. Als er nieuwe studenten komen met hun dossier moet ik die invoeren in de computer. Is niet moeilijk.
Gister heb ik een chocoladereep gekocht in het winkeltje op de campus. Echte Kameroense chocolade. Mmmmm het was lekker! Afrikaanse chocolade kan niet smelten. Is best gek als je het in je mond hebt.
Trouwens Angele (mijn collega) vroeg aan me of ik me fotocamera aan haar zou willen verkopen als ik weer naar NL ga. Nou dat ga ik dus echt niet doen. Ik heb hem speciaal gekocht voor Kameroen en ben er blij mee. Jammer alleen dat de batterijoplader het opeens niet meer doet. Vandaag vroeg me andere collega (meneer Ondoua) of ik me webcam aan hem wou verkopen als ik wegga. Ik zei ja is goed maare de cd-rom die nodig is om hem te installeren op de computer is in NL....


Nou meer nieuws heb ik niet echt.

Tot de volgende keer!

  • 15 November 2007 - 15:23

    Anja:

    hoi elianne, wat ontzettend leuk om wat van je te lezen, en zo snel het volgende bericht. Het is zo te zien op de foto's erg groen in jullie buurt,mooi om te zien. De vlechtjes in je haar vindt ik heel leuk staan.Wij hebben voor drie dagen een logeerhond, best leuk! Lopen daar ook beesten los rond.? Ik ben heel blij dat je het naar je zin hebt en al leuke vrienden hebt gemaakt.Floor is nu op circusles grappig vindt je niet? Mis je nog iets wat we je op kunnen sturen? Schoenen? Crocs?
    of liever drop? Groetjes van Anja.

  • 15 November 2007 - 15:53

    Carolien :

    Heej meis,

    Echt leuk omdat zo allemaal te lezen..:)..:) en leuk om die foto's zo te zien..:D..:d
    volgens mij zou ik ook zo dood bang zijn van die insecten :P..

    Groetjes Carolien

  • 15 November 2007 - 17:01

    Arjan Uit Medemblik:

    ey vind het echt tof om je berichten te lezen vorige keer was ik te laat op msn met antwoorden maar dat komt goed... ben echt jaloers op je wou ook dat ik daarzo kon zijn om te helpen het is echt een unieke ervaring wat je meemaakt denk ik en ik maar werken elke dag;) hier in het koude nederland je maakt wat mee. nou ik zie je snel weer op msn.

    succes meid toppertje(Y)

  • 15 November 2007 - 17:14

    Mirnaaaaa:

    Hoi Eli. Lekker bankie waar die kippen op zitten. Als je er zelf op gaat zitten zit je hoofd volgens mij tegen de leuning. Dat is inderdaad niet handig die witte schoenen gezien de kleur van de aarde had je beter rode mee kunnen nemen. En die chocolade daar hoe moet je die dan door slikken zijn dat hele stukken kan me er niks bij voorstellen als dat niet wil smelten! Ben heel benieuwd naar de foto van die yankie. Ik weet nog dat ik in Afrika was toen wilde ze ook alles wel hebben toen wij weg gingen. Ik had toen een dikke wolle licht blauwe trui weg gegeven. Ik zie die Afrikaan nog achter onze truck aan rennen met die trui aan temperatuur buiten 40 graden!! Ja je maakt wat mee als je op stap bent. En die dunne douche straal Je moet maar zo denken die is precies goed voor jou slanke postuur als je dikker was zou je daar meer problemen mee hebben want dan werd lang niet alles nat. Oke genoeg gezwetst tot horens. LATERR MIRNAAAAAAAAAAA

  • 15 November 2007 - 17:45

    Tineke:

    Hoi Elianne,
    nu had ik net ook een stukkie chocolade in mijn mond van verkade nou die smelt wel hoor!je hebt weer een lekker stuk geschreven gezellig hoor. Ik ga zo naar het koor en zal je moeder wel spreken. Laat ze maar kletsen over je yank hoor maar zijn naam komt wel veel voor in je verhaal hahahaahahaha. Nee zonder dollen als je lekker kan kletsen met iemand van je leeftijd dan is dat leuk.
    En grote spinnen ben ik niet bang voor ik was 3 jaar op curacao geweest daar vond ik kakkerlakken het meest vies. Van die hele grote!
    Ik neem effe een bakkie en dan straks zingen.
    Daaaaaaaaaag Tineke


  • 15 November 2007 - 18:47

    Ilonka:

    Hey Elianne,

    Gaaf joh, al die verhalen van je!!! Wat een andere wereld is het daar dan hier in ons (ondertussen bijna tot het vriespunt gedaalde) koude kikkerlandje! Mooie foto´s en al helemaal leuke berichten! Leuk ook om de kleding te zien en de ingevlochten haren. Vet mooie natuur, hebben ze er ook slangen en van die zwarte weduwen?
    Volgens mij doe je daar echt ervaringen op die je de rest van je leven niet meer zal vergeten... Geniet en leef vooral met de dag, je tijd in Kameroen is om voordat je het doorhebt met al die aardige gezellige mensen om je heen!!!

    Groetjes, Ilonka

  • 15 November 2007 - 19:18

    Norbert:

    Hey Elianne,

    Bedankt voor je reacties op mijn web-log. Ik heb op beide ook weer gereageerd. :)

    Mooie foto zeg van de kerk. Sober en eenvoudig zo te zien. Toen ik in Rome was (eerder dit jaar), heb ik ook veel kerken bezocht en ook wel 1 zoals deze qua binnenkant (ongeveer hoor). Dat baseer ik dan puur op deze foto.

    Succes met Frans spreken.

    Groetjes,

    Norbert


  • 15 November 2007 - 23:21

    Nora:

    Daar bedoel je mij toch niet mee,he, van dat zeuren...... Doe ik toch nooit??????
    Zal ik anders nog een paar andere schoenen opsturen? Je moet dan wel zeggen welke. Je bed staat nu tegen de witte schuifkast aan en je kast gelijk links. Veel leuker en de kleur.......
    Tineke zei op het koor dat je alweer een bericht had gestuurd dus dat is helemaal leuk. Geniet er echt van.Je caviaatjes doen het goed, alleen eten ze zo'n beetje hun hele hok op. Ga zoeken voor een houten/plastic exemplaar. Nou Elianne, tot het volgende bericht.
    Groetjes aan Christian.
    XXXXXX, je mam.

  • 16 November 2007 - 11:31

    Zusje:

    Hej Eli,
    leuk filmpje ook die van het uitzicht!
    Je heb het pakketje van mamskii ckers nog niet gehad met de shampoo? ben benieuwd hoelang het duurt voor je het heb!
    Ik zat met Joshua in de trein gister. Hij vond het erg leuk dat je nu daar bent enzo! Het gaat goed met hem :)
    Leuk dat je kerst bij Christian viert, zal wel raar zijn voor het eerst een warme kerst en oud en nieuw. ben benieuwd hoe het daar gevierd word, ook met vuurwerk ofzo?
    nou goed dat merk je dan wel ;)
    wat mis je nou het allermeest van nederland?
    xxx love you
    je zusje.

  • 16 November 2007 - 17:46

    Marlon:

    Hai Eel!

    Ik ben blij voor je dat je het zo naar je zin hebt, maaarrrrr ik tel de dagen nu al af hoor :P haha. Gelukkig kan ik je nu af en toe spreken op msn. Die spinnen zien er echt heel eng uit, zou alles bij elkaar gillen...je kent me toch! Je moet wel veel Frans gaan praten hoor, dan kan ik als je terug bent nog wat van je leren. Nou ik kijk alweer uit naar je volgende belevenissen.

    Miss u, dikke kus van mij

  • 16 November 2007 - 21:07

    Melanie:

    Hey Elianne,

    Zo te lezen maak je genoeg mee en mis je Nederland nog niet echt!!! Vind je het werk wel leuk of valt het een beetje tegen. Ik vind het echt leuk dat je al die foto's en verhalen verteld.

    Ik hoop dat je het naar je zin blijft houden en ik lees graag je volgende verhalen.

    Liefs en de groetjes Melanie (ook van Sylvester mijn ouders en mijn zusje)

  • 17 November 2007 - 10:45

    Gerlinde:

    Hoi Elianne,
    ik zat even te zoeken naar verhalen van mensen uit Kameroen en kwam jouw site tegen. Ik ga 25 januari-18 april naar Kameroen voor stage en vrijwilligerswerk. Zit je in April ook in de buurt van Yaoundé? Dan is het misschien wel leuk om een keer af te spreken. Ik ben namelijk ook christen, dus mij lijkt t wel leuk. Nou hier is mijn emailadres: gerlinde_hazeleger@hotmail.com en dan hoor ik het wel.
    Groetjes Gerlinde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 230935

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: