Terug in Nederland - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

18 September 2008 | Nederland, Den Helder

Ik ben weer terug in Nederland.

Ik zal even vertellen hoe de reis verlopen is. Zondag was ik al om 15:00 uur op het vliegveld terwijl ik er om 17:00 uur pas hoefde te zijn. Na 2 uur wachten kon ik inchecken en toen zei die man dat ik ook nog even een postzegel moest betalen van 10000fcfa (16 euro) omdat ik Kameroen uit ging. Mijn geld was al op (ik wist ook niks van die postzegel) en hij zei: Als je niet betaald kan je ook niet reizen. Dus ik dacht: nou lekker is dat wat moet ik nou doen? Gautier die met mij mee was had ook geen geld en toen barste ik maar in huilen uit. Ik kon toch moeilijk alles bij elkaar gaan bedelen. Toen zag ik een moeder van een meisje waar ik toen een weekend bij geslapen had. Uiteindelijk heeft zij mij die 10000fcfa gegeven. Wat was ik blij zeg. Zij is echt een engel door God gestuurd! Om 21:00 uur vlogen we maar we gingen eerst nog naar Douala. Ik zat het eerst half uur ook alleen. In Douala bleven we nog 40 minuten staan om mensen op te halen. Toen kwam er een Fransman naast me zitten. Toen we 's ochtends op Zurich landde liep ik naar de verkeerde gate en ik had maar 1 uur overstap tijd. Dus ik daarna naar de goede gate gelopen (het is echt een mega groot vliegveld met zelfs een metro om van de ene kant naar de andere te komen) en toen stond er weer een mega rij voor de handbagage om te checken. Na ja inmiddels zou me vliegtuig allang vertrekken dus ik dacht die gaat wel zonder mij maar nee hoor ik kwam als laatste het vliegtuig binnen en dus het hele vliegtuig had op mij zitten wachten haha.
Op Schiphol was ik bij de bagageband aan het wachen en toen zag ik Marlon (mijn beste vriendin) voor het raam staan. Echt super leuk. De bagage duurde echt weer super lang en daarna door de deur waar mijn ouders, Liesbeth, Marlon en Camara stonden. Erg leuk. Ik moest niet eens huilen.

Het is echt raar om weer in Nederland te zijn. Ten eerst het klimaat is een wereld van verschil. Het is gewoon koud hier.
Het is ook heel erg stil. Op straat zie je amper mensen.... je hoort nog amper geluiden... het voelt soms net alsof ik alleen op de wereld ben. De mensen zijn hier ook weer zo op hun eigen. Niemand praat zomaar gezellig met elkaar.
Ik ben wel erg blij met de supermarkten waar ik alles wel zou willen kopen om lekker op te eten. Ik heb het eten echt gemist.
Ook heerlijk: een warme douche!
Ik mis Kameroen wel. Het klimaat, hoe mensen daar met elkaar omgaan, de drukte op de straten..

Maar ja voorlopig blijf ik lekker in Nederland.
Ik wil iedereen bedanken voor alle leuke berichtjes die jullie steeds hebben achtergelaten!

Liefs Elianne

  • 18 September 2008 - 10:04

    Norbert:

    Hoi Elianne,

    Ik hoop je snel weer een keer te spreken. Heb ook het een en ander over Kameroen te vertellen.

    Nogmaals welkom terug en het is idd koud.

    Groetjes,

    Norbert

  • 18 September 2008 - 11:07

    Michelle:

    Welkom thuis! Ik ga je snel weer zien! xxx Michelle

  • 18 September 2008 - 12:03

    Nora:

    Heej Elianne, ja dat was leuk, hé,dat Marlon bij de deuren stond. Voor ons wel makkelijk want aan haar reactie konden we wel zien dat je eraan zat te komen.
    Bepakt en bezakt, een 2e grote koffer mee terug!
    Het lijkt hier wel een winkeltje. Je boft met het mooie weer wat we nu in Nedereland hebben. Ook al vindt jij het nog steeds koud. Maar toch al lekker op de stretcher gelegen in de zon. Lekker toch?
    Nou, het was een jaar van ervaringen die je niet snel zal vergeten.
    En nu inderdaad maar weer wennen aan het jachtige leven in Holland.
    Succes en liefs van je moeder.
    XXXXXXXXXXXXX

  • 18 September 2008 - 17:30

    Rick :

    Welkom terug. Ik vond het leuk jou verhalen te lezen.

    Gr Rick

  • 20 September 2008 - 11:49

    Marlon:

    Welcome back!!!

    Volg. weekend ben ik weer in Jdorp. Ook gelijk de laatste x, want mn ouders krijgen de sleutel!

    Hoop je dan nog vaak te zien natuurlijk!

    xxx

  • 27 Oktober 2008 - 16:11

    Linda Vis:

    Beste Elianne,

    Super mooi werk dat je het laatste jaar in Afrika hebt gedaan.
    Wij (H.A.T) hebben een vraag wat je weet over de situatie op dit moment in Chad. Je kunt alles lezen over ons op www.hollandafricatour.nl Hoop dat je via de site ons op de hoogte kan brengen van dat wat je weet over de reis mogelijkheden door Chad op dit moment.
    Vriendelijk dank,
    Linda Vis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 230991

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: