Nog een maandje - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu Nog een maandje - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu

Nog een maandje

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

13 Augustus 2008 | Kameroen, Yaoundé

Net werd ik gebeld en ik zag al dat het een nummer uit Tsjaad was. Dus ik opnemen was het Celestine (de vrouw die mijn collega was in Tsjaad op de middelbare school daar in N'Djamena). Zondag is ze bevallen van een zoon! Ik ben echt heel erg blij om dit te horen. Dit is haar 2e kindje. Haar eerste kindje (ook een jongen) is overleden bij de geboorte omdat de navelstreng om zijn nekje zat en er geen zuster in de buurt was om die snel af te halen. Vreselijk want het was voor de rest een kerngezond kindje.

Morgenavond wil ik de trein nemen naar Ngaoundere en dan de bus naar Maroua waar Max woont. Ik heb er echt super zin in en kijk er heel erg naar uit.

De directeur stopt ermee en we hadden maandagavond een afscheidsfeestje. Er waren wat mensen die een praatje gingen houden en ze kreeg een vet groot cadeau (geen idee wat er in zat). Daarna kregen we eten (rijst, cake, vis, bruine bonen en nog een Kameroense saus verder natuurlijk weer volerie).

Er is weer geen stroom. Gister ook niet dus op kantoor zitten we met de generator aan. Internet werkt ook niet helemaal goed. Het lukt nog steeds niet om foto's op hyves te zetten. Maar ja is ook niet zo belangrijk... als ik weer terug ben is iedereen van harte uitgenodigd om mijn foto's te bekijken. Die van de diplomauitreiking moeten jullie echt zien!

Ik moet stoppen want de batterij van mijn laptop is bijna leeg en alle stopcontacxten zijn bezet zoals altijd.

Voor Norbert: Hier eten ze (zelfgemaakte) popcorn gezoet.

  • 13 Augustus 2008 - 17:23

    Nora:

    Gelukkig dat alles goed is gegaan met de geboorte van het kindje van Celestine. Leuk dat ze je helemaal vanuit Tsjaad opbelt.
    Nou Elianne, dat wordt een hele reis naar het noorden van Kameroen. Kan je zo nog even naar Tsjaad op kraamvisite.
    Het zal zeker heel mooi zijn. Doe voorzichtig en op tijd terug voor je reis terug naar dat kleine Nederland!
    LIEFS van je moeder.
    XXXXXXXXXXXXX

  • 14 Augustus 2008 - 09:49

    Carlijn:

    ohh elianne, je bent echt aan het aftellen he. is natuurlijk ook omdat je weet dat je nu binnenkort weer terug gaat. dan moet het ook niet meer te lang duren natuurlijk. als ik in mijn eerste week in yaounde kom (ben bang van niet) dan ga ik je even bellen.
    geniet nog van je laatste weken daar. en hele veel plezier in het noorden en tsjaad.
    groetjes carlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 230989

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: