Met een busje naar Niger - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu Met een busje naar Niger - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu

Met een busje naar Niger

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

02 Januari 2012 | Nederland, Den Helder

In oktober 2011 viel mijn oog op een oproepje op een reisforum waarin werd gevraagd om een 3e reisgenoot voor West-Afrika overland.
Ik reageerde meteen en ik mocht mee!
Een geschikte auto vinden om mee te gaan bleek nog niet zo gemakkelijk. Het duurde en duurde maar en we wilden eigenlijk vóór de kerst weg gaan.
Uiteindelijk heeft Ruud dan toch een busje gevonden!
Ieder van ons heeft ook spullen verzameld om tijdens de reis uit te delen. Het is ongelooflijk hoeveel spullen ik in 3 dagen tijd verzameld heb! Hartverwarmend wat iedereen weg wil geven. Hiermee kunnen we ontzettend veel mensen blij maken!
Mijn reisgenoten zijn Ruud (www.setw.nl), hij is helemaal gek van (West) Afrika en heeft de route meerdere keren gereden. Leon is mijn andere reisgenoot. Hij houdt ook van reizen en heeft al best veel van de wereld gezien, hij is 2x in Afrika geweest.
De eindbestemming is Niamey, de hoofdstad van Niger. We gaan door Belgie, Frankrijk, Spanje, Marokko, Westelijke Sahara, Mauritanie, Senegal, Gambia, Guinee-Bissau, Guinee, Mali, Burkina Faso en Niger.
Ik zal er alvast bij zeggen dat het onder voorbehoud is want je weet 't nooit in West-Afrika.

VOOR DE FOTO'S KOPIEER EN PLAK DE VOLGENDE LINK: http://www.mijnalbum.nl/Album=IK3CYMBK

• 02 Januari 2012 - 09:51

Marlon:

Heel veel plezier en doe voorzichtig!! dikke kus

• 02 Januari 2012 - 09:57

Anton:

super, heel veel plezier

• 02 Januari 2012 - 11:43

Michelle:

Ik vind het zooo stoer van je! Doe voorzichtig en geniet van je reis. Veel foto's maken hè! xxx

• 02 Januari 2012 - 17:48

Nora:

Ja, dan is het opeens de dag dat je vertrekt. Een busje in de straat met 2 jongens die Ruud en Leon blijken te zijn. Gezellig hoor dat we ze nu ook ontmoet hebben. Dat komt wel goed!
    De huiskamer leek eerst wel een pakhuis met alle spullen die binnengebracht waren. We hebben alles ingepakt en gelukkig kon alles in het busje. Na een heleboel foto's gemaakt te hebben, vertrokken jullie door de uitzwaaiers richting jullie reisdoel en dat zijn nog heel wat kilometers!
    Ik ben heel benieuwd naar je eerste bericht van jullie belevenissen.
    Geniet ervan en groetjes aan de boys.
    XXX je mam

• 02 Januari 2012 - 19:11

Anja:

Hai reiziger,
    Heel veel geluk, en een goede reis gewenst!
    Groetjes Anja

• 04 Januari 2012 - 20:01

Pauline:

Hi Elianna,
    Wishing you, Rud and Leon a safe and happy trip, what a great way to start the New Year 2012! I look forward to reading about your adventures on this epic trip.
    Take care,
    Liefs Pauline :-) x