Mauritanie - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Elianne - WaarBenJij.nu Mauritanie - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Elianne - WaarBenJij.nu

Mauritanie

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

15 Januari 2012 | Mauritanië, Nouakchott

Hier een berichtje vanuit het warme Mauritanie. We zijn vanmiddag aangekomen in de hoofdstad, Nouakchott.
De reis hiernaartoe is weer voorspoedig verlopen.
Donderdag overnachtten we in Dakhla (Westelijke Sahara). We stonden 3 meter van een afgrond van zo'n 7 meter hoog en beneden was het strand en de zee. Er stonden een heleboel campers uit Frankrijk. Ik heb in mijn tentje geslapen. Het waaide alleen wel verschrikkelijk en haringen in de grond kon niet want de grond is hier te hard. 's Ochtends kwam er nog een rijdende bakker aan zodat we vers strokbrood hadden. Vrijdagavond kwamen we aan bij de grens met Mauritanie. Deze was al dicht dus we moesten er overnachten. Ik sliep in mijn tentje midden op straat, naast de bus, 200 meter van de grens. We hebben daar ook nog een Fransman ontmoet die op de fiets was.
Zaterdagochtend zijn we de grens overgegaan dit duurde 2 uur. Toen moesten we 5 km niemandsland door. Hier is geen asfaltweg alleen zand en stenen. Daarna kwam de echte grens om Mauritanie in te gaan. Daar moesten we 3 uur wachten. In Mauritanie heb je de langste trein ter wereld. We reden het spoor over en een paar minuten later zagen we de trein langsrijden. Lang was ie zeker. Het landschap is echt droog en zanderig. Soms zie je wat groen en een paar boompjes. Ook zien we kamelen en geiten. De mensen langs de weg zwaaien ook altijd.
Gisteravond sliepen we bij een benzinestation. Ik weer in mijn tentje achter de auto. Heb daar lekker kip op met slappe patat. Daar hadden we ook nog een Nederlander ontmoet die hier al 15 jaar lang vogels telt voor Natuur monumenten. Die overwinteren hier namelijk. We hebben ook al een paar spulletjes uitgedeeld. Bij de grens aan mensen die ons geholpen hebben en vandaag nog wat puzzels en knuffels uitgedeeld aan kinderen. Met ons gaat het verder goed. Het is even wennen aan de warmte. Voel het aan mijn hoofd. Ruud heeft nergens problemen mee. Leon voelt zich sinds een paar dagen niet zo heel goed. Hopelijk is ie snel weer de oude. Vannacht slapen we op het dak van een "auberge" in een hele grote tent. Echt super want dat heb ik altijd al een keer gewild. Het fijne is ook dat hier een wasmachine is! Morgen heb ik weer heerlijke schone kleding.

VOOR NIEUWE FOTO'S KOPIEER EN PLAK DE VOLGENDE LINK: http://www.mijnalbum.nl/Album=IK3CYMBK

• 15 Januari 2012 - 17:22

Wennepen:

Wat leuk dat jullie al spulletjjes uit hebben kunnen delen!!! Ben benieuwd naar de foto's van al die blije gezichten!
    Hier was het vandaag ook heel zonnig en een beetje warm (voor deze tijd van het jaar) we gingen naar het strand met koda en we waren niet de enige! Het hele strand tot in de verte was met lopende mensen met honden en kinderen!
    Beterschap voor Leon! Hopelijk is het gauw over!
    xxx

• 15 Januari 2012 - 18:24

Yiv:

Leuk om te lezen en leuk dat jullie al wat hebben uitgedeeld! God bless you!

• 15 Januari 2012 - 19:35

Anja:

Hai,Hai, Elianne,
    Wat een avonturen weer, het is bijna niet voor te stellen dat je daar nu zit, dat jullie al zo ver zijn gekomen..Prachtige foto's heb je gemaakt! Hier was er vandaag ook een lekker zonnetje en heerlijk rustig weer!
    Groetjes van Joris en Floor en Marcel Goede reis verder Anja.

• 15 Januari 2012 - 20:45

Marlon:

Leuke verhalen! Al heel wat gezien in korte tijd. Lachen je tent verhaal ;) En wat handig die bakker, kunnen jullie die niet overal bestellen haha....xxx

• 16 Januari 2012 - 14:19

Nora:

Ha die Elianne en Ruud en Leon.
    Mooi dat jullie het naar je zin hebt.
    En leuk dat jullie al wat konden uitdelen. Ze zullen wel blij zijn geweest!
    Je tentje doet goed dienst zo.
    Maar af en toe een comfortabel bed is natuurlijk ook niet gek.
    Ik hoop dat Leon wel weer snel opknapt, met die warmte overdag is dat ook niet alles.
    Hier in Nederland vriest het een paar graden. We moeten 's morgens weer krabben maar verder nog geen sneeuw te zien.
    Nou Elianne, de groetjes aan de jongens en een goed reis verder.
    Liefs van je mam. XXX

• 16 Januari 2012 - 14:35

Joyce:

Jullie hebben inderdaad al een hoop gezien. Ik vroeg me alleen nog af wat jullie allemaal bezoeken op een dag? Merk je ook verschil in cultuur bij de landen die je al hebt bezocht?

Leuke foto's weer! Geniet van de overige 3 weken.

X Joyce

• 16 Januari 2012 - 19:22

Dianne Overdrijver:

Heb deze link van Leon gekregen... leuk om jullie toch een beetje te volgen, mooie foto's ook! Succes door de rimboe! Ow enne beterschap Leon!

• 19 Januari 2012 - 13:38

Nora:

Ha die Elianne,
    nog 2 nachtjes slapen en dan ben je jarig. ik feliciteer je daarom natuurlijk van harte met je verjaardag!!!! Wel héél bijzonder dat je het in Afrika viert. Maar dat past wel bij je. Nou, de jongens zorgen NATUURLIJK wel voor taart en slingers en cadeautjes en dat je stoel versierd wordt!!!!!!!! Véééél plezier en kijk uit met oversteken,,,,,,
    Liefs van je moeder. XXX

• 20 Januari 2012 - 20:19

Wennepen & Josué:

Lieve Eel, beeld het met enige fantasie in, want we gaan nu alvast een liedje voor je zingen:
    Er is er 1 ( morgen) jarig Hoera Hoera,
    dat kun je wel zien dat ben jjjiiiijjjjjj!
    Dat vinden wij allen zo Prettig jaja
    en daarom zingen wij Blij Blij Blij Blij!
    Zij leven lang, Hoera Hoera
    100 jaar te leven in de Gloria,
    in de Glooooooorrrrrrrriiiiaaaa,
    in de Gloooorrrrriiiaaaaa!!!
    Hieperdepiep HOERAAAAA!!!

Alvast een hele fijne verjaardag morgen, hopelijk heb je een heel gezellig weekend.
    Als je thuis komt ligt er een home made verjaardags kaart voor je klaar met een kleine verrassing :D

xxx Wen en Goz.

• 21 Januari 2012 - 07:43

Anja.:

Lieve Elianne,
    Hieperdepiep Hoera, heel veel plezier op je verjaardag vandaag!
    Laat je lekker verwennen door de knullen.
    Een lekker ontbijt of zo. Vieren ze in Mauritanië hun geboorte dag?
    Als je terug bent komen we je verjaardag alsnog een keer vieren!
    Goede reis weer, we zijn blij dat je het zo naar je zin hebt, houden zo!!
    Groetjes en een dikke kus ook van Joris , Floor, en Marcel, Anja.

• 21 Januari 2012 - 18:57

Liesbeth:

Hoi Elianne allereerst van harte gefeliciteerd met je jariday!!!Zo heet dat in Suriname.Jullie maken weer heel wat mee,maar wat het wachten betreft kunnen ze er hier ook wat van hoor,vandaag had Eljay nl. hoge koorst dus wij naar de huisartsenpost,hebben bijna 2 uur moeten wachten,de arts meette 40.1 koorts.ok bij de apotheek duurde het ook nog 3 kwartier.Maar de kinderen waren echt super lief.Nu gaat het iets beter maar het was me het dagje wel.eerder had Jamel het zelfde,oorontsteking.Hoop dat je enigzins verwent bent op jou jariday.
    Liefs en groetjes Liesbeth Franklin en Fam Windster.

• 21 Januari 2012 - 20:29

Pauline:

Happy 25th Birthday Elianna,
    Hope you're having a fabulous day!
    Wishing you all the best on your special day and God's blessings too.
    Love Pauline :-) xx

• 22 Januari 2012 - 11:50

Gieljam:

He Elianne,

Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag!!! Ik hoop dat je een fijne dag had gister, en vandaag en de rest van de vakantie!! Maar vooral gister!
    Groetjes

• 23 Januari 2012 - 21:43

Isabelle Plasmeyer:

hallo Elianne,

hier een berichtje van de buurvrouw van leon, ik heb je verhaal gelezen. Wat een indrukwekkende dingen allemaal. Ik hoop dat jullie allemaal gezond blijven en hoop dat Leon zich ondertussen weer beter voelt. Doe je hem veel groetjes en liefs van mij wensen?

Zorg goed voor elkaar
    groetjes en liefs Isabelle Plasmeyer