Burkina is leuk! - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Elianne - WaarBenJij.nu Burkina is leuk! - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Elianne - WaarBenJij.nu

Burkina is leuk!

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

02 Februari 2012 | Burkina Faso, Ouagadougou

Hier een berichtje vanuit de hoofdstad van Burkina Faso, Ouagadougou.
Het is echt het leukste en warmste land tot nu toe. Overdag is het 32 graden en 's nachts is het rond de 21 graden!
De mensen zijn hier super vriendelijk en het eten is lekker.

In Bobo Dioulasso heb ik nog een oude moskee bezocht. Ik kreeg een rondleiding van een gids en het was erg interessant en mooi. Foto's volgen hopelijk nog (internet is hier een beetje langzaam en heb niet zoveel tijd meer).

In Ouagadougou heb ik eerst een nachtje in mijn tent geslapen bij iemand die Ruud kende maar waar totaal geen water was. Daarom ben ik de volgende dag verhuisd naar de katholike missie in de stad (daar kent Ruud ook mensen). Ik heb 2 nachtjes bij de nonnen geslapen.

Verder ben ik gister Ouagadougou ingegaan. Ben eerst naar de pedicure geweest. Dat was weer een belevenis op zich. Eerst om het te vinden. Kreeg ik 2 stalkers achter me aan haha. Mijn voeten zijn weer mooi maar mijn nagels te kort geknipt en al mijn eelt is weggeschraapt :(
Daarna ben ik op zoek gegaan naar het Nationale Museum en na lang lopen en zoeken eindelijk gevonden met behulp van een jongen (Bouba) die ik op straat had ontmoet.

Het museum was wel interessant. Ik kreeg hier ook weer een rondleiding maar deze gids wou met me trouwen en het werd een beetje irritant.

's Avonds ging ik nog ff met Bouba op stap. Hij nam me mee naar een binnenplaats om wat te drinken en er was live muziek. Erg leuk!

Ik heb ook nog 1 of andere oogontsteking opgelopen aan mijn rechteroog. Het is hier ook heel stoffig. Ben naar de apotheek geweest en wat oogdruppels gekocht en nu is het gelukkig weer over maar nog wel een beetje rood.

Vandaag zijn Ruud, Leon en ik weer samen. We slapen nu weer ergens anders. Bij vrienden van Ruud.

Morgen kunnen Ruud en ik ons visum voor Niger ophalen. Leon gaat ons helaas zaterdag verlaten, dan vliegt hij jammergenoeg terug naar het koude NL :(
Waarschijnlijk gaan Ruud en ik samen naar Niamey en daar aangekomen scheiden onze wegen.

  • 02 Februari 2012 - 21:25

    Pauline:

    Soak up as much sun as you can Elianna, because it is freezing here!
    I am jealous!!lol 36 degrees would be fantastic right now!
    Luv Pauline xxx :-)

  • 03 Februari 2012 - 10:47

    Zussie:

    Heyy Eel,
    Wat vervelend dat je een oogontsteking hebt!
    En je mag dan nu wel in het warme burkina faso zijn maar de overgang van warm naar koud word alleen maar groter!
    Het heeft hier de hele ochtend gesneeuwt, het is net 5 minuutjes gestopt, maar den helder is helemaal wit! Word de kou toch nog beloont!
    jammer dat leon al weer naar nederland gaat! Nou jullie zullen vast nog wel afspreken en alle fotos nog een keer gaan bekijken denk ik.
    heel veel plezier nog,
    groetjes vanuit de sneeuw!!!
    Wennepen

  • 05 Februari 2012 - 11:37

    Nora:

    Ha die Elianne,

    De laatste dagen zijn voor jou aangebroken voor je vertrek weer naar Nederland.
    Hier was sprake van de welbekende Elfstedenkoorts maar de sneeuw heeft wel een beetje roet in het eten gegooid.
    Maar dezelfde sneeuw leverde wel schitterende taferelen op, hoor! Ben daarom blij dat ik in een land woon waar je gewoon de 4 seizoenen hebt met alle wisselende weersinvloeden. Maar daar zal jij als zonaanbidster zeker anders over denken.
    Als ik het goed begrijp zit je dan ook zonder Ruud in het bliegtuig terug. Weet eigenlijk nog niet echt welke dag je nu precies aan zal komen maar ik merk het wel.
    Voorzichtig aan en natuurlijk een veilige reis en thuiskomst gewenst door je mam. XXX

  • 05 Februari 2012 - 22:10

    Michelle:

    Ohhh, Eel! Wat gaat de kou je tegenvallen als je weer terug bent. Maar wij hebben sneeuw :) Wanneer vlieg je terug?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burkina Faso, Ouagadougou

West-Afrika

Naar Niger met een busje!

Recente Reisverslagen:

06 April 2012

Terug in Nederland

02 April 2012

Guinee Bissau en een nieuwe president voor Senegal

24 Maart 2012

Casamance

15 Maart 2012

Tarrafal

10 Maart 2012

Kaap Verdie
Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 231243

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: