Nieuwe foto`s - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Elianne - WaarBenJij.nu Nieuwe foto`s - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Elianne - WaarBenJij.nu

Nieuwe foto`s

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

15 Februari 2012 | Senegal, Dakar

Ben nog steeds in Dakar. Het is zo`n leuke stad dat ik nog een dagje blijf. Dan neem ik -Inch`Allah- donderdag ochtend de bus naar Gambia.

Dit berichtje is speciaal om jullie te laten weten dat er weer nieuwe foto`s in mijn album staan. Enjoy!

Hier gaat alles helemaal prima. In het huis waar ik slaap, logeert ook een Franse jongen: William. Hij is hier al 1 maand in huis en doet vrij weinig elke dag.

Maandag heb ik het grote standbeeld bezocht. Bovenop heb je mooi uitzicht over Dakar. Helaas was het die dag echt koud en heel veel wind. Heb daarna Ibrahima ontmoet. Hij nodigde me uit om koffie te drinken en terwijl ik bezig was met vertellen dat ik geen koffie drink maar thee had ik al een bakkie in mijn handen. Hij vond het leuk om met me te discusseren. Daarna gingen we naar de vuurtoren vanwaar je ook heel mooi uitzicht hebt over Dakar en de zee.

Daarna gingen we nog naar het huis van zijn familie. Daar hebben we rijst gegeten. Zijn moeder is Christen en zijn vader Moslim. Zijn 3 broers en zusje zijn Christen en Ibrahima is Moslim.

Verder zijn we nog naar een voetbalwedstrijd geweest want zijn broer moest spelen. Zijn team had verloren helaas.

Vandaag ging ik met Ibrahima naar het strand en nog naar het eilandje Ngor. We gingen er met een bootje heen voor 75 eurocent p.p. Het is minder mooi dan Ile de Goree. Maar wel lekker rustig. Hebben daar even een sandwich gegeten en een rondje over het eiland gelopen. `s Avonds zou ik met Mamoudou gaan eten (die man die naast me in het vliegtuig zat) alleen toen ik in het hotel kwam bleek dat de conference vandaag iets langer zou duren dan gepland. Dus ging ik weer eten waar we afgelopen zondag samen hadden gegeten en Mamoudou betaalde mijn eten en de taxi terug.

Ben nu weer thuis in het huis waar ik slaap. We kijken altijd tot laat tv en nu (om 01:00 uur) is net nog bezoek gekomen. Morgen lekker uitslapen. Wat prima gaat aangezien ik een kamer midden in het huis heb. Het ene raam kijkt uit op de gang en de ander op de keuken. Dus als het al lang licht is buiten dan heb ik dat niet door want het blijft donker in mijn kamer haha.

VOOR NIEUWE FOTO`S KOPIEER EN PLAK DE VOLGENDE LINK:

• 15 Februari 2012 - 08:31

Anton:

Hey Elianne,
    wat een leuke foto's. Nog veel plezier....
    groetjes

• 15 Februari 2012 - 13:20

Joyce:

Zitten weer erg leuke foto's bij! Tof dat je donderdag weer naar Gambia gaat, het land dat je de vorige keer zo leuk vond. Geniet ervan.

X Joyce

• 15 Februari 2012 - 14:42

Zussie:

Wat een moooooooie foto's zeg!
    En leuke vooral, wat heb ik gelachen om die foto van leon bij het zwembad op dat gele bankje op die vrouwenstandbeeld, helemaal omarmd hahahaa!!!
    Erg leuk om die kindjes met de uitgedeelde spulletjes te zien.
    En wat ziet die moskee er raar uit met al die palen er uit gestoken!! Heel apart!
    xxx Wennepen

• 15 Februari 2012 - 14:47

Zussie:

het was gister trouwens Valentijnsdag, doen ze daar er ook nog aan? Of is dat een westers uit de hand gelopen ding? xx