Casamance - Reisverslag uit Cap Skirring, Senegal van Elianne - WaarBenJij.nu Casamance - Reisverslag uit Cap Skirring, Senegal van Elianne - WaarBenJij.nu

Casamance

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

24 Maart 2012 | Senegal, Cap Skirring

Zo er is in de afgelopen week alweer zoveel gebeurd!

Ben weer in Senegal. Dit keer in de Casamace.
Nadat ik weer geland was in Dakar (met een vliegtuig zo klein dat je er niet rechtop in kon staan, geen toilet, geen stewardess, er konden 17 passagiers in, 1 van de piloten bracht kruipend het eten rond en de bonus was dat we gewoon in de cockpit konden kijken want er zat geen deur voor) heb ik meteen een taxi naar de boot genomen die naar Ziguinchor gaat. De boot vertrok om 20:00 uur en kwam de volgende ochtend om 10:30 uur aan. Ik had niet echt lekker geslapen want ik had een stoel aangezien de slaapcabine's vol waren. Na het ontbijt ben ik buiten op het bovendek gaan zitten. We voeren inmiddels over de rivier en aan weerskanten was het heel groen. Heel mooi. Denzel wachtte mij op in Ziguinchor en omdat het zaterdagochtend was gingen we meteen door naar de kerk ondanks mijn protesten dat dat echt niet kon in mijn spijkerbroek en stink t-shirt.

Ik slaap in een dorpje ongeveer 15 km. van Ziguinchor, Niaguis genaamd. Hier heeft de kerk een dispensaire en huizen van de missie. Ik slaap daar in 1 van de huizen samen met Denzel en Roché, 1 van de dokters van de dispensaire. In het huis is alleen licht in de gang, mijn kamer en de voorraadkamer. Stromend koud water is er wel maar het water loopt niet weg behalve in de douce maar er is geen douchekop dus douchen doe ik met een emmer water maar ik vind het allemaal niet erg. En 's avonds zitten we met kaarsjes aan. Denzel werkt altijd 2 weken in Dakar en 2 weken in Niaguis. Hij werkt voor de Adventist Community Service. Het is echt super warm in de Casamace! Overal staan mangobomen (is nog niet het seizoen) en cashewbomen. De vrucht waaronder de cashewnoot hangt is echt onwijs lekker! In het dorpje kan je in geen enkel winkeltje theezakjes, wc papier of mineraalwater krijgen maar gelukkig kan ik er wel een fietsstuur, fietspomp en fietsband kopen :s

Als we wat nodig hebben of lekker willen eten gaan we met de scooter over een weg vol gaten naar Ziguinchor. We eten vaak bij de Alliance Francaise want daar werken heel veel neven en nichten van Denzel. De sfeer is goed daar, het eten lekker en goedkoop. Er komen daar heel veel blanken die wonen in Ziguinchor. Ik heb daar ook een Nederlandse man ontmoet.

Ik ben nu voor de 2e keer in Cap Skirring. Dit is een dorpje aan zee, 67 km. van Ziguinchor. Vorige week zondag waren we er 1 dagje met de scooter en nu zijn we gister met local transport gekomen voor een weekend. Het is echt heerlijk hier. We zitten nu in een auberge en als je hier de trap afloopt sta je op het strand! De auberge naast ons zit een hele groep Nederlanders die met auto's hierheen gereden zijn.
Cap Skirring is wel heel toeristisch. Vandaag waren we op het strand en net als in Gambia houden de koeien hier ook van het strand en de zee haha. Morgen gaan we op de fiets naar Guinee Bissau.


VOOR NIEUWE FOTO'S KOPIEER EN PLAK DE VOLGENDE LINK: http://www.mijnalbum.nl/Album=IK3CYMBK

  • 25 Maart 2012 - 06:11

    Jan:

    hoi Elianne, nou over kou valt voor jouw niet te klagen met 41C. ennuh hier is vannacht de zomer tijd in gegaan, maar nog net geen 41C. dus geniet maar van de warmte ,omgeving en de mensen die je ontmoet,
    Ps die piloot is wel heel erg ,,bevlogen,,kruipend je werk doen! haha

  • 25 Maart 2012 - 12:40

    Pauline:

    Hi Elianne,
    What an adventure you are having, great fun; seeing new places, people and experiencing a different way of living! Wishing you God's continued blessings as you travel.
    Pauline xx :-)

  • 26 Maart 2012 - 12:58

    Harry En Ans :

    Hoi Elianne schitterend wat je tot nu toe hebt gedaan.Wij hebben zo iets in Mexico gedaan. fijn zo vrij als een vogel over al naar toe,we wensen je nog een hele fijne tijdt toe,en geniet met volle teugen .
    groeten Ans en Harry van Berkel.

  • 02 Oktober 2013 - 19:48

    Nicole:

    hallo Elianne,
    ik ben op zoek naar een française die 2 jaar geleden een "dispensaire" open hieldt voor de inwoners in Cap Skirring of heel dichtbij en die hopeloos op zoek was naar medicamenten bij de toeristen van Cap Skirring,;niets te maken met een of andere kerkgemeenschap;als je kan achterhalen wie dat is kan ze dan met mij mailen ivm medicamenten die ik in januari 2014 naar haar zou kunnen brengen?
    Dank je,
    N.C.O

  • 02 Oktober 2013 - 21:57

    Elianne:

    Hoi Nicole,
    Ik wil wel even rondvragen of iemand iets weet. Ik ben nu in NL maar hoe kan ik jou dan bereiken? En is die francaise in Cap Skirring of omgeving. De enige dispensaire die ik ken is in Niaguis maar er zal er in Cap Skirring ook wel een zijn neem ik aan.

  • 13 Oktober 2013 - 18:34

    Nicole Crauwels Opsomer:

    hallo Elianne;
    dank voor je reactie...ik heb ondertussen een franse verpleegster gevonden : Pascale in het diola dorpje FINTHIOCK bij Zinguichor,maar il denk dat degen die ik zocht dichter bij Cap Skirring was.
    Als ik ondertussen antwoord krijg van die Pascale,laat ik het je weten.Ondertussen hartelijk dank voor het zoeken,Mijn email adres is Nicole.crauwels.opsomer@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Cap Skirring

West-Afrika

Naar Niger met een busje!

Recente Reisverslagen:

06 April 2012

Terug in Nederland

02 April 2012

Guinee Bissau en een nieuwe president voor Senegal

24 Maart 2012

Casamance

15 Maart 2012

Tarrafal

10 Maart 2012

Kaap Verdie
Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1835
Totaal aantal bezoekers 230991

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: