Dol op Dakar - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Elianne - WaarBenJij.nu Dol op Dakar - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Elianne - WaarBenJij.nu

Dol op Dakar

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

12 Februari 2012 | Senegal, Dakar

Hier een berichtje uit de hoofdstad van Senegal: DAKAR!

Het is werkelijk heerlijk om weer terug te zijn! (6 maanden geleden was ik hier voor het eerst).

Vanochtend was ik nog in Niamey en nu ben ik alweer in Dakar.

Vrijdag heb ik weinig gedaan. 's Avonds ben ik naar de kerk geweest.

Zaterdagochtend ben ik ook naar de kerk geweest. De sabbatschool bestond uit 2 groepen. Totaal 15 personen.
Halverwege kwamen er nog een paar binnen en tijdens de 2e dienst (preek) waren er zo'n 35 mensen. Ze komen overal vandaan. Madagascar, Benin, Togo, Kameroen, Tsjaad enz.

Na de dienst gingen we buiten eten. Er was een man die vond dat mijn gezicht hem bekend voor kwam. Hij vroeg of ik in Tsjaad geweest was. Ja antwoorde ik. Daar hebben we elkaar ontmoet! Haha ik herkende hem niet eens. Dit bewijst maar weer hoe klein het wereldje van de Adventisten is.

's Middags ging ik weer met Ismael op stap. Hij nam me mee naar een bruiloft. Er waren daar allemaal mensen aan het dansen. Traditioneel. Ik moest en zou ook mee dansen van Ismael terwijl ik helemaal niet wilde aangezien er echt heel veel mensen stonden te kijken.

Daarna gingen we kijken naar een voetbalwedstrijd want een vriend van Ismael moest spelen. Helaas had zijn team verloren met 2-1.

Ik heb ook nog Ismaels' moeder ontmoet.

Verder zijn Ismael en ik van 01:00 - 04:00 uur uitgeweest in de "Bunny's Bar". Was echt super leuk! Het was heel druk, de dansvloer te klein maar super leuk om te zien hoe de Nigerianen zich vermaken. Als er een liedje kwam wat iedereen helemaal super vond dan ging iedereen schreeuwen, dansen en meezingen!

Vandaag is Ismael met mee meegegaan naar het vliegveld. Toen mijn tas door de rontgen moest zag die douane iets langwerpig scherps in mijn tas. Oepsie dat was mijn mes waar ik elke dag mijn stokbroodje mee beleg. Die moest ik helaas achterlaten in Niamey haha.

Het vliegen is allemaal goed gegaan. Ik zat bij het raampje maar wel bij de vleugel. We gingen alweer vrij snel landen dus ik dacht nou dat is lekker snel. Ja niet dus want we waren in Bamako (Mali). Ik wist van niks maar daar maakte we dus een tussenstop. In Bamako kreeg ik iemand naast me uit Mali en we raakten aan de praat. Hij is voor het eerst in Senegal. We hebben nummers uitgewisseld en hij heeft me uitgenodigd voor het avond eten.

Ik heb een taxi genomen naar een auberge wat heel goedkoop was (wel een slaapzaal met 6 bedden). Alleen ik had niet gereserveerd en nu was alles vol omdat er een zooitje Peace Corps (Amerikanen) waren gearriveerd. Grrrr. Wel kon ik een kamer krijgen voor 20 euro die normaal 40 euro is. Dat wilde ik niet toen ging ze ineens omlaag naar 15 euro. Maar goed ik wilde die kamer zowiezo niet want vorige keer heb ik bij een Senegalese vrouw thuis gelogeerd (zij heeft ook kamers om te verhuren) en dat was goedkoper. Dus heb haar opgebeld en ze had nog een kamer vrij dus heb een taxi daarheen genomen. Bij aankomst herkende ze mij gelijk! Dat was wel leuk. Ik zit nu weer bij haar in huis. Gezellig!

Ik ben nu op de hotelkamer bij de man (hij is 28 jaar) waarnaast ik in het vliegtuig zat. We kijken de finale van de Afrika Cup. Ivoorkust tegen Zambia. Het is nog steeds 0-0. Ivoorkust heeft net een penalty gemist! Aaaah het is spannend!
Als het af is gaan we wat eten.

Ik ben zo blij om weer in Dakar te zijn. Het is zo'n enorme verademing na Niamey. Dakar is schoon, mooi, ontwikkeld, bijna geen bedelaars en het mooiste is de zee en de kust! 1 minpuntje is wel dat het hier "koud" is. Het is nu minder dan 20 graden. Brrrr. Voor jullie warm maar ik was 37 graden gewend.

Eerst wilde ik morgen meteen al de bus naar Gambia pakken maar dan doe ik Dakar te kort. Vorig jaar was ik ook maar 1 dag in Dakar dus heb nog maar weinig gezien. Dus ik blijf hier zowiezo 2 nachtjes. Nou ik ga weer voetbal kijken!


  • 12 Februari 2012 - 21:35

    Pauline:

    Hi Elianne,
    Glad that you are having a great time!
    It is very cold here in Holland now, we had a little snow today and I had a walk on the ice, mooi! :-)
    I can't imagine how happy the mothers were, to receive the pictures that you took of them, That was a lovely thing to do.
    Please say hello to Jackie when you see her, wishing you a continued safe and happy holiday.
    God bless you,
    Liefs Pauline xx :-)

  • 13 Februari 2012 - 06:44

    Nora:

    Leuk dat je in dat verre Afrika zelfs "bekenden" tegenkomt.
    Als je 20 graden al koud vindt, zal het hier wel heel erg tegenvallen.
    Je hebt natuurlijk geen dikke jas mee maar dat zal je we nodig hebben in Nederland.
    Zaterdag was iedereen op de schaats. De elfstedentocht is dan wel niet doorgegaan maar er waren heel veel andere tochten. Zelf nog niet geschaatst helaas maar dan loop ik ook geen kans op botbreuken want de ziekenhuizen draaiden overuren door de vele valpartijen op het ijs. Het is nu wel aan het dooien.
    Je wordt al een echte voetbalfan zo te lezen.
    Nou, geniet nog van het mooie Dakar en straks van Gambia.
    Liefs en groetjes van je ma. XXX

  • 13 Februari 2012 - 09:51

    Zussie:

    Wat leuk dat die man je herkende! Maar jij hebt ook zoveel mensen ontmoet dus is het niet raar dat je hem niet herkende!
    Fijn dat je gewoon bij die vrouw in huis slaapt, lijkt me beter dan 6 op een zaal!
    Hier heeft het flink gedooid en het is zelfs al boven de 0 graden!
    xxx Wennepen

  • 13 Februari 2012 - 15:28

    Michelle:

    Het is hier koud!!! Ga maar alvast wat truien kopen voor als je ooit weer terugkomt. Weet je al wanneer je weer op Schiphol komt? We moeten dit jaar wel naar de EO-Jongerendag hoor! ;)
    Superleuk dat je daar zoveel mensen ontmoet. Heb de voetbalwedstrijd ook gezien. Uberveel penalty's! En messen kun je beter niet mee proberen te smokkelen. Stoute Elianne! Haha. Nou, blijf vooral genieten en neem een stukje zon voor me mee! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Dakar

West-Afrika

Naar Niger met een busje!

Recente Reisverslagen:

06 April 2012

Terug in Nederland

02 April 2012

Guinee Bissau en een nieuwe president voor Senegal

24 Maart 2012

Casamance

15 Maart 2012

Tarrafal

10 Maart 2012

Kaap Verdie
Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 231223

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: