De reis tot nu toe - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Elianne - WaarBenJij.nu De reis tot nu toe - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Elianne - WaarBenJij.nu

De reis tot nu toe

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

08 Januari 2012 | Marokko, Rabat

We zijn nu in Rabat, Marokko.
We zijn vertrokken uit Nederland op dinsdag 3 januari.
Het plan was om afgelopen vrijdag de visa te regelen voor Mauritanie en Mali in Rabat maar dat is niet gelukt omdat we vrijdagavond aankwamen in Marokko.
Ruud rijdt meestal. Eigenlijk hebben we van dinsdag t/m vrijdag alleen maar gereden en korte slaapjes in het busje gedaan (al lukte mij dat voor geen meter). 's Nachts was het heel koud. Vooral in Spanje. Overdag was het wel lekker daar. Rond 23 graden. Terwijl iedereen in Algeciras liep met lange mouwen of dikke jas aan. Daar namen we de boot naar Marokko. Duurde ong. een uurtje. Toen moesten we nog door de douane. Beetje een chaos daar aangezien die medewerkers daar niet van elkaar weten wat ze doen. Wij moesten door de scanner en na 2,5 uur en ook nog de halve spullen uitgestald te moeten hebben mochten we verder.
Leon en ik eisten nu wel een bed om te slapen en een douche. Ruud wil altijd maar doorrijden om zoveel mogelijk kilometers te maken. In Asilah vonden we een goedkoop hoteletje. Ruud ging in de bus slapen. Het was een erg koude nacht en heb niet zo lekker geslapen.
Het stadje was wel leuk. Het is heerlijk om met korte mouwen op een terrasje te kunnen ontbijten. Maar die Marokkanen lopen in dikke winterkleding en mij kijken ze raar aan want ik heb teenslippers aan haha.
's Avonds gingen we naar Rabat en daar was het nog een gedoe om een goedkope slaapplek te vinden. Het hotel waar ik in 2010 sliep was een beetje heel erg duur. Uiteindelijk hebben Leon en ik een taxi naar het centrum genomen en die taxichauffeur wist een hotel voor 10 euro per persoon per nacht. Ruud heeft weer in de bus geslapen. Het was weer een koude nacht. Maar zag vanochtend wel dat we een kamer met zeezicht hebben. Vandaag hebben we rustig aan gedaan. Veel verse jus d'orange gedronken, beetje in het zonnetje gezeten, mint thee gedronken en een Marokkaans meisje ontmoet van 20 jaar die ons gezelschap hield en net hebben we even samen geshopt voor een zonnebril voor mij want mijne uit Thailand is alweer stuk gegaan. Ruud en Leon zijn ergens in de medina weer een broodje gaan eten.
Marokko is echt een prachtig land.
Ik hou echt van Marokko. Fijne mensen, lekker eten, lekker drinken, mooi landschap, lekker Frans praten, lekker weertje. Heerlijk!
Morgen gaan we visa regelen.

VOOR NIEUWE FOTO'S KOPIEER EN PLAK DE VOLGENDE LINK: http://www.mijnalbum.nl/Album=IK3CYMBK

  • 08 Januari 2012 - 16:07

    Jan:

    hoi Elianne , fijn om tehoren dat het tot nu toe allemaal goed verlopen is .
    Een fijne reis gewenst , en geniet van al het moois en de mensen die je ontmoet. XxX

  • 08 Januari 2012 - 16:58

    Nora:

    Ik had je net een smsje gestuurd om een reactie dus mooi dat je via je site een bericht stuurt.
    Ik was toch wel benieuwd hoe het jullie nu verging.
    Gelukkig viel het bij de grens met Marokko nog redelijk mee met de tijd die jullie kwijt waren om verder te komen.
    Als je het koud blijft houden 's nachts pak je toch gewoon iets uit de kledingzakken?Daarna deel je het weer uit. Gelukkig is het overdag lekker weer want op de foto's lopen jullie in een t-shirt.
    Hier is het voor de tijd van het jaar heel redelijk van temperatuur. Soms een beetje nat maar ook daar raak je aan gewend.
    Nou Elianne, blij dat we een bericht van jullie hebben ontvangen en natuurlijk weer benieuwd naar jullie volgende verhalen.
    Groetjes aan Leon en Ruud en liefs van je mam. XXX

  • 08 Januari 2012 - 17:43

    Mirna:

    Hoi Elianne

    Wat heerlijk om je verslag te lezen. Ook je eerste verslagje had ik gretig gelezen en daar ook een reactie op geplaatst. Helaas zie ik die reactie niet terug. Ik ben niet zo goed met computers dat blijkt dan maar weer. Ik had via mijn Iphone een reactie geplaatst mischien dat die dat gewoon niet wil doen of zo, daar kom je nooit achter. Ik had geschreven dat ik toen ik 23 was ook een afrika reis heb gemaakt met een oude legertruck. Iemand had dat ding wat aangepast en vroeg in een medich blaadje mede reisgenoten waarop ik had gereageerd. 4 maanden weg geweest heerlijke tijd gehad en avontuurlijk. Dat is wat ik nu bij jou zie en wat ik dus hartstikke leuk vind. Ik hoop dat je net zo geniet als ik heb gedaan destijds. Tot nog toe heb je goed reis gezelschap zo te merken aan je verhaal. Je bent goed door de marrokkaanse douane gekomen hopelijk lukt dat ook bij de volgende grensposten. Inderdaad is het koud "s nachts dat hadden wij ook pak zoals je moeder schreef wat van de kleding die je mee hebt want dat is niks ook veel laagjes over elkaar helpt goed. Is je slaapzak niet zo warm? Elianne ik kijk uit naar je volgende verslag. Veel succes en zeg hai tegen de mannen die met je mee reizen. Groetjes Mirna

  • 08 Januari 2012 - 17:45

    Anja:

    hoi,Hoi,Elianne,
    Volgens mij zit er in de kleren die jullie mee hebben ook nog een lekker warm jasje. Misschien is het een idee om die aan te trekken, zolang, als je het koud krijgt. Vakantie is hier nu voorbij , we gaan morgen weer beginnen!
    Groetjes van Joris en Floor en Marcel.
    Het gaat jullie goed, Anja.

  • 08 Januari 2012 - 18:30

    Joyce:

    Salut salut,

    Erg leuk om zo jullie verhaal weer te lezen en de bijbehorende foto's te zien. Lekker avontuurlijk om op deze manier rond te reizen in een deel van Afrika. Hopelijk lukt het regelen van de visums.

    Geniet van alles!

    Liefs Joyce

  • 08 Januari 2012 - 21:31

    Gieljam:

    He Elianne!
    Leuke fotos!!! Wat leuk dat je het heerlijk naar je zin hebt! In NL valt het weer wel mee. Vandaag prachtig zon gehad de hele dag (Den Haag).
    Groetjes en veel plezier nog!

  • 09 Januari 2012 - 14:14

    Ruud:

    waar zijn jullie...

  • 10 Januari 2012 - 09:05

    Wennepen:

    Fijn om te horen dat alles goed gaat alhoewel jullie wel een beetje achter op schema lopen.
    Dat hondje waar je bij heb geschreven "LIef hondje" ziet er helemaal niet echt lief uit zo met zijn tandjes hahaa
    En wat een chique BH winkel hahaa!!!
    Fijne reis verder,
    tot je volgende verhaal!
    Groetjes aan de boys

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

West-Afrika

Naar Niger met een busje!

Recente Reisverslagen:

06 April 2012

Terug in Nederland

02 April 2012

Guinee Bissau en een nieuwe president voor Senegal

24 Maart 2012

Casamance

15 Maart 2012

Tarrafal

10 Maart 2012

Kaap Verdie
Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 231230

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: