Burkina Faso - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Elianne - WaarBenJij.nu Burkina Faso - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Elianne - WaarBenJij.nu

Burkina Faso

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

29 Januari 2012 | Burkina Faso, Ouagadougou

Vandaag zijn we aangekomen in een nieuw land. Namelijk: Burkina Faso.

De dagen in Bamako verliepen relaxed. We hebben de 2e helft van Senegal tegen Equatoriaal-Guinee gekeken op groot scherm buiten naast de brug. Daarna gingen we ergens wat drinken en zaten bij 2 Franse meisjes aan tafel. Was erg gezellig.
We hebben heerlijk gegeten op straat (veel patat, gebakken banaan, rijst, oliebollen enz). Ook hebben nog heerlijk gegeten in een restaurantje.
De Mercedes is vrijdag verkocht. We zijn verder gegaan met de Peugeot en de ambulance erachter met de resterende spulletjes er nog op.

Van vrijdag op zaterdag hebben we bij een vriendin van Ruud geslapen. Zij woont in een nieuwbouwwijk iets buiten het centrum van Bamako. Ik heb in mijn tentje geslapen in de voortuin.

Zaterdagavond moest Mali tegen Ghana voetballen. Helaas heeft Mali met 2-0 verloren. We sliepen gisteravond bij een watervalletje. Ik weer in mijn tentje. De volgende ochtend kwamen we tot de ontdekking dat er 2 Fransen aan de overkant aan het kamperen waren en we hebben bij hen koffie en thee gedronken.

Vandaag zijn we de grens overgegaan naar Burkina Faso en het is allemaal prima gegaan. Geen enkel probleem.

We slapen nu een nachtje in Bob Diallasso in een auberge met een zwembad, waar we net in gezwommen hebben. Het is van een Fransman en hij heeft maar 3 kamers om te verhuren. Het is heerlijk rustig hier.

Het is hier weer gelukt om foto's te uploaden. KOPIEER EN PLAK DE VOLGENDE LINK: http://www.mijnalbum.nl/Album=IK3CYMBK

• 30 Januari 2012 - 07:05

Nora:

Wat een schitterende foto's Elianne!
    Van die foto's van al die kinderen in die prachtige kleuren zou je zo een vergroting van maken en in een lijst doen...
    Echt mooi om te zien dat er spullen uitgedeeld worden en dat ze er blij mee zijn. Dat kleine meisje met die knuffel en die vader en moeder met hun meisjestweeling.....
    Je kan zeggen: het is een druppel op een gloeiende plaat maar al die druppels zijn er maar wat blij meeen gelukkig mee en dat is wat telt.
    Ook leuk dat je Noé heb ontmoet, dat zal hij zeker heel bijzonder hebben gevonden.
    En wat een mooie bloemen kom je tegen, zeg.
    Die bloemenzee waar Léon en jij voor staan is om jaloers op te worden.
    Hier in Nederland is het nu aardig koud aan het worden. Jullie boffen als jullie terug zijn want het vriest behoorlijk.
    Als dat zo blijft kunnen de schaatsen uit het vet. In Friesland krijgen ze al de Elf.......koorts.
    Je schreef al dat die vrouw op straat die pannenkoeken(toch?) verkocht zo blij was met de keukenspullen die ze gekregen heeft maar dat is ook wel te zien op de foto. Leuk voor Rataplan om die foto te zien want zij hebben natuurlijk ook aardig wat spullen meegegeven.
    Nou Elianne, jullie genieten wel en je tentje is inderdaad goud waard. Zo heb je er al veel plezier van gehad.
    Hoop dat jullie nog een paar mooie dagen en veel prachtige mensen tegen zullen komen.
    Liefs van je moeder en de groetjes aan de jongens.
    P.s. Leuk dat ze slingers hebben opgehangen voor je verjaardag.
    Zo hangen ze nog thuis in Den Helder en nu zijn zij er heel blij mee. Mooi toch?

• 30 Januari 2012 - 07:46

Jan:

Hoi Elianne, leuk om nu ook weer nieuwe foto,s tebekijken. Ik kan zien dat jullie het erg naar de zin gaat.
    De ,,dure tent,, komt goed van pas. hij lag toch al een jaar in de kast.
    Van morgen hier alles wit , dus geniet nog maar ff van de warmte daar. groeten van je pa.

• 30 Januari 2012 - 18:19

Zussie:

Heyy Eel
    wat een prachtige foto's!!!
    Ik zou zo de meisjes tweeling uit me scherm willen grijpen en hier opvoeden!! En al die andere kindjes eigenlijk ook!
    Met al die patat en oliebollen kom je vast een paar kilootjes zwaarder thuis, dat komt mooi uit want het was hier vandaag super koud, vrieskoud! Er lag zowaar een laagje sneeuw op straat, bah bah bah!
    Heb je al een idee wanneer je thuis komt of blijf je nog lekker daar voor een tijdje? Ik geef je in ieder geval groot gelijk als je daar nog blijft =D
    xxx en Groetjes aan de boys! Wennepen

• 31 Januari 2012 - 09:19

Pauline:

Hi Elianna,
    You have taken some lovely pictures, they each tell a story. So good to see the children happy with the gifts, the little girl hugging the bear, beautiful.

I would love it to be 36oC over here, it is so cold now 0c, nearly -1c.
    Well you are definately having an adventure Elianna and look forward to hearing about them. Please give my regards to Ruud and Leon. Glad to see that you are all having a great time!
    God bless,
    Pauline xx :-)