Terug in Nederland - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

06 April 2012 | Nederland, Den Helder

Sinds gistermiddag ben ik weer terug in Nederland. Wat is het hier koud en stil zeg! Ik mis Dakar!

Afgelopen dinsdag ben ik met Denzel naar Lac Rose geweest. Dit is een zoutmeer en het water is roze. Vorig jaar ben ik er ook geweest en heb daar Baba ontmoet (had toen een nachtje bij hem en zijn familie geslapen). Ik wilde hem graag de foto's geven van vorig jaar. Lac Rose ligt 25 km. van Dakar en Denzel en ik gingen met de lokale bus. Totaal hebben we er 2,5 uur overgedaan! We moesten ook nog een stuk met de taxi. Het was ontzettend leuk om Baba weer te zien. Ook heb ik nog een kijkje in het hotel genomen waar ik toen 1 nachtje geslapen had en de eigenaar herkende me nog. Na een half uurtje gingen we weer terug naar Dakar. 's Avonds hebben we bij Denzel's broertje Moise en zijn vrouw Lydia gegeten. Was erg lekker en gezellig.

Woensdag was de viering van de 52e onafhankelijkheidsdag van Senegal. De bedoeling was dat Denzel en ik om 08:00 uur in het centrum zouden zijn voor een goed plekje om de president en het defileren te zien. Alleen ik had geen zin om zo vroeg op te staan dus we kwamen door mij rond 09:30 uur aan en toen stond het al helemaal vol met mensen langs de kant van de weg. Dus wij zagen bijna niks maar ja. De politie en het leger ging defileren (marcheren) voor de president. Daarna zijn we naar het strand geweest maar het waaide nogal en was een beetje frisjes die dag. We gingen 's middags met de lokale bus naar mijn huis in Mamelles. Klein stukje vanaf het centrum maar met de bus doe je er gerust een uur over (met de taxi 20 minuutjes). Ik heb mijn tas ingepakt en me klaargemaakt om te vertrekken. Om 23:00 uur gingen Denzel en ik met de taxi naar het vliegveld. Om 03:00 uur vertrok mijn vliegtuig naar Casablanca. Ik was zo moe dat ik die 3 uur vliegen alleen maar geslapen heb. In Casablance was het 11 graden en echt heeeeeeel koud. Daar moest ik zo'n 5 uur wachten. Daarna weer 3 uur vliegen naar Amsterdam.

Het is echt koud hier! En de stilte! Het is zooooo stil hier! Maar ben blij dat ik weer een warme douche kan nemen en bruin brood met hagelslag kan eten en weer lekker kan fietsen. Het grappige is dat ik na 3 maanden helemaal gewend ben aan het Franse azerty toetsenbord en nu weer moet wennen aan het qwerty toetsenbord.

Super bedankt voor al jullie reacties en de spullen die jullie gedoneerd hebben!

NIEUWE FOTO'S OP: http://www.mijnalbum.nl/Album=IK3CYMBK
KOPIEER EN PLAK.

• 07 April 2012 - 17:55

Pauline:

Praising God that you had a great trip and now home safe and sound Elianne!
    Love Pauline :-) xx

• 07 April 2012 - 21:24

Joyce:

Hoi hoi,

Volgens mij heb je een geslaagde reis gehad en kan je met veel plezier terugkijken op deze nieuwe ervaring.

X Joyce

• 13 September 2012 - 13:06

Jan-Willem:

eyy Elianne

ik ben benieuwd wat je volgende bestemming wordt, weer Afrika? Tsjaad, Algerije, Libie?? op de tuk tuk??? hahah

groetjes uit Aswan (egypte)

JW

• 02 November 2012 - 08:09

Jeff:

Heey Elianne,Ben je nog in Afrika..ik benieuwd hoe het met je gaat?Ik Probeer steeds hier te kijken voor de updates.Aub laat van je wat weten.:-) Jeffrey