Terug in Nederland - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Elianne - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

06 April 2012 | Nederland, Den Helder

Sinds gistermiddag ben ik weer terug in Nederland. Wat is het hier koud en stil zeg! Ik mis Dakar!

Afgelopen dinsdag ben ik met Denzel naar Lac Rose geweest. Dit is een zoutmeer en het water is roze. Vorig jaar ben ik er ook geweest en heb daar Baba ontmoet (had toen een nachtje bij hem en zijn familie geslapen). Ik wilde hem graag de foto's geven van vorig jaar. Lac Rose ligt 25 km. van Dakar en Denzel en ik gingen met de lokale bus. Totaal hebben we er 2,5 uur overgedaan! We moesten ook nog een stuk met de taxi. Het was ontzettend leuk om Baba weer te zien. Ook heb ik nog een kijkje in het hotel genomen waar ik toen 1 nachtje geslapen had en de eigenaar herkende me nog. Na een half uurtje gingen we weer terug naar Dakar. 's Avonds hebben we bij Denzel's broertje Moise en zijn vrouw Lydia gegeten. Was erg lekker en gezellig.

Woensdag was de viering van de 52e onafhankelijkheidsdag van Senegal. De bedoeling was dat Denzel en ik om 08:00 uur in het centrum zouden zijn voor een goed plekje om de president en het defileren te zien. Alleen ik had geen zin om zo vroeg op te staan dus we kwamen door mij rond 09:30 uur aan en toen stond het al helemaal vol met mensen langs de kant van de weg. Dus wij zagen bijna niks maar ja. De politie en het leger ging defileren (marcheren) voor de president. Daarna zijn we naar het strand geweest maar het waaide nogal en was een beetje frisjes die dag. We gingen 's middags met de lokale bus naar mijn huis in Mamelles. Klein stukje vanaf het centrum maar met de bus doe je er gerust een uur over (met de taxi 20 minuutjes). Ik heb mijn tas ingepakt en me klaargemaakt om te vertrekken. Om 23:00 uur gingen Denzel en ik met de taxi naar het vliegveld. Om 03:00 uur vertrok mijn vliegtuig naar Casablanca. Ik was zo moe dat ik die 3 uur vliegen alleen maar geslapen heb. In Casablance was het 11 graden en echt heeeeeeel koud. Daar moest ik zo'n 5 uur wachten. Daarna weer 3 uur vliegen naar Amsterdam.

Het is echt koud hier! En de stilte! Het is zooooo stil hier! Maar ben blij dat ik weer een warme douche kan nemen en bruin brood met hagelslag kan eten en weer lekker kan fietsen. Het grappige is dat ik na 3 maanden helemaal gewend ben aan het Franse azerty toetsenbord en nu weer moet wennen aan het qwerty toetsenbord.

Super bedankt voor al jullie reacties en de spullen die jullie gedoneerd hebben!

NIEUWE FOTO'S OP: http://www.mijnalbum.nl/Album=IK3CYMBK
KOPIEER EN PLAK.

  • 07 April 2012 - 17:55

    Pauline:

    Praising God that you had a great trip and now home safe and sound Elianne!
    Love Pauline :-) xx

  • 07 April 2012 - 21:24

    Joyce:

    Hoi hoi,

    Volgens mij heb je een geslaagde reis gehad en kan je met veel plezier terugkijken op deze nieuwe ervaring.

    X Joyce

  • 13 September 2012 - 13:06

    Jan-Willem:

    eyy Elianne

    ik ben benieuwd wat je volgende bestemming wordt, weer Afrika? Tsjaad, Algerije, Libie?? op de tuk tuk??? hahah

    groetjes uit Aswan (egypte)

    JW

  • 02 November 2012 - 08:09

    Jeff:

    Heey Elianne,Ben je nog in Afrika..ik benieuwd hoe het met je gaat?Ik Probeer steeds hier te kijken voor de updates.Aub laat van je wat weten.:-) Jeffrey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Den Helder

West-Afrika

Naar Niger met een busje!

Recente Reisverslagen:

06 April 2012

Terug in Nederland

02 April 2012

Guinee Bissau en een nieuwe president voor Senegal

24 Maart 2012

Casamance

15 Maart 2012

Tarrafal

10 Maart 2012

Kaap Verdie
Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 9681
Totaal aantal bezoekers 230985

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: