Ben ik weer eens - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu Ben ik weer eens - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu

Ben ik weer eens

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

17 Maart 2008 | Kameroen, Yaoundé

Hier weer eens een berichtje van mij. Dat werd wel weer eens tijd.

Ik ben op me werk en net zag het eruit dat het zou gaan regenen. Ik had me was nog buiten hangen dus ik liep met Brian richting huis. Het begon te spetteren en toen keihard te regenen! Brian was al gaan rennen maar ik kon dat niet op me slippers. Dus ik kwam als een verzopen kat aan en toen had me buurvrouw al me was binnen gehaald.

Zaterdag werd Nathanael opgedragen in de kerk. Ik heb wat foto's gemaakt en nog een filmpje. Na de kerkdienst ging ik bij Julia (van het restaurant) eten samen met Blaise. Ze had couscous gemaakt maar omdat ik daar niet zo heel erg dol op ben had ze speciaal voor mij macaroni gemaakt. Het heeft gesmaakt!

Daarna ging ik naar Angele want zij had me ook uitgenodigd. De hele woonkamer zat vol met genodigden en het was zo vol dat er mensen buiten moesten zitten (niet zo lekker als de zon zo fel schijnt). Iedereen kreeg ook te eten. Er was rijst met vis en cousous met zo'n sausje en dat hoor je met je handen te eten en dat is echt van die lange saus heel grappig. Ik at couscous met groente (met een lepel). Deze couscous was van mais die vind ik lekkerder dan de couscous van maniok (ofzoiets). Verder nog mijn favoriete drankje: volerie!
Het leek trouwens wel of ik 5 minuten van mijn leven had gemist. Ik zat rustig te eten en toen ik opkeek was iedereen al klaar met eten en als het eten op is dan is iedereen ook gelijk meteen vertrokken. Zo raar. Angele wou dat ik nog even bleef om foto's van Nathanael te maken.

Daarna was het nog Heilig Avondmaal in de kerk. Ik was het alweer vergeten. Zo goed is me Frans nou dat ik het niet eens gehoord heb toen ze het aankondigde in de kerk een week geleden pffff. Als Christian me niet gebeld had was ik niet gekomen. Maar ik was toch blij dat ik er bij was ook al had ik er niet zo'n zin in want ik was toen bij Max op bezoek.

Wat kan ik verder nog vertellen? Uhm oh ja ik heb op de markt nog 2 stofjes gekocht en nou maakt iemand een jurk voor me en een rok met blousje. Na de vakantie is het klaar en ik kan echt niet zo lang wachten maar ja moet wel.

Verder heb ik me enkel nog verbrand vorige week zondag toen ik op de moter wou stappen. Ging een beetje fout. Nou zit er zo'n lelijke plek op me enkel. Gelukkig heeft het maar 1 dag pijn gedaan.

Christian en ik hadden vorige week pannenkoeken gebakken en gister patat gemaakt.

Verder heb ik vanaf vrijdag 5 daagjes (paas)vakantie en dan moet ik dus weer naar Yaoundé voor mijn visum. Ik baal er echt van want er is een student die gaat trouwen dan in Foumban en daar kan ik dus niet heen omdat ik voor me visum moet :( Maar Yaoundé is ook wel weer eens leuk... ik verheug me er nu al op wat ik dan allemaal voor lekkers kan kopen (limonade, rozijnen, jam enz).

Sinds vorige week ofzo kreeg ik opeens smsjes van iemand die ik niet kon. Dat ie me zag staan bij de waterput en dat ie me leuk vind blablabla. Inmiddels weet ik wel wie het is maar ben niet echt blij want dit keer heb ik me nummer niet gegeven maar heeft hij het ergens vandaan maar hij wil niet vertellen hoe hij aan mijn nummer komt. Dus het maakt niet veel uit of ik iemand me nummer geef of niet want ze komen er toch wel achter als ze het persé willen.

Verder ga ik nog wel eens naar Max toe. Dan kijken we tv en we praten en lachen wat. Want ik moet altijd zo met hem lachen dat vind ik zo leuk. Jaja ik mag hem echt graag.

Volgens mij is het weer rustig in het land. Er waren namelijk rellen enzo maar de kust is nu veilig.

Hier nog 2 filmpjes. 1 van Nathanael die opgedragen wordt in de kerk en de ander is van de regenbui.




  • 17 Maart 2008 - 15:43

    Zussie:

    Yeah!!
    Leuke dingen weer gedaan, maar niet zo leuk van je enkel! Hoop dat het niet een te lelijk litteken blijft ;)
    Hier ook niet zulk lekker weer maar dat wist je al natuurlijk.
    Ik had trouwens wel een 8,5 voor een toets. Vet goed :D
    Ben reuze benieuwd naar de filmpjes!!!
    ho0p ze zo te kunnen zien :)
    xxxx
    l0ve y0u.
    wennepen

  • 17 Maart 2008 - 17:37

    Rosa En Fam.:

    Hoi Elianne,
    Inderdaad, wat het weer aangaat..dan mis je niks, lekkere Maartse buien, het houdt maar niet op, brrrr...Je bent vast populair dat je weer steeds wordt gebeld, ach, laat het maar gewoon over je heen komen, dan stopt dit vanzelf wel weer! Wat betreft je enkel, ook dat gaat vast wel over, misschien een ietsje pietsje klein littekentje, nou, dan heb je een klein 'aandenken'...(geintje)voor
    als je weer terug bent. Leuk dat ze weer kleding gaan maken voor je, dit heb je toch al eens meegemaakt toen jullie er met vakantie waren?
    Bij ons gaat het z'n gangetje, heb wel gesolliciteerd naar Schagen voor dagbesteding, maar weet echt niet of ze me wel willen, daar ze uit 5 kandidaten moeten kiezen, we wachten het af. a.s. dinsdag voor gesprek!
    nou meis, ik sluit wer af, de lieve groetjes van ons.
    Rosa en fam.

  • 17 Maart 2008 - 19:07

    Norbert:

    Hey Elianne,

    Je laatste bericht was idd al een tijdje terug.

    Heb de filmpjes bekeken. Die van de regen is cool zeg. Natuurlijk wel beetje zielig voor je. ;)

    Lijkt me een gezellige sfeer tijdens die doopdienst.

    Groetjes,

    Norbert

  • 18 Maart 2008 - 00:55

    Kameroen Forum:

    En wie is nou je vriendje??
    Chris, of Max?

  • 18 Maart 2008 - 12:45

    Helma:

    He Elianne,
    Zal ook weer eens een berichtje sturen. Jij kan volgens mij een boek gaan schrijven als je terug komt (als je dat nog doet!!) Je maakt heel wat mee en je zit op dit moment in een heel ander leven dan in Nederland. Vind het altijd heel leuk om je verhalen te lezen..

    Groetjes, Helma Straver

  • 18 Maart 2008 - 19:32

    MIRNAAA:

    Hoi Eli. Dat was inderdaad een tijd geleden dat je een berichtje stuurde. Maar het gaat allemaal goed met je. Dat zijn nog eens tropische buien he. Je kunt er gelijk gebruik van maken om je even te douchen. Wij deden dat wel toen ik op stap was daar en het was op een stil plekje. Hier hebben we last van maartse buien en het is nog koud ook. Nee, van het weer hier wordt je bepaald niet vrolijk. Wij hebben diepe geulen gegraven in de tuin vanwege onze aankomende vebouwing maar die staan continu onder water. Over 14 dagen gaaan ze beginnente bouwen. Best spannend. Eli, we spreken elkaar. Groetjes MIRNAAA

  • 19 Maart 2008 - 06:49

    Nora:

    Heej Elianne,
    Met dat filmpje van die regen kan je je een beetje voorstellen hoe het in de regentijd is. Dan regent het volgens mij achter elkaar voor lange tijd.
    Nu schijnt hier de zon,echt heerlijk, maar het Paasweekend voorspellen ze zelfs vorst en sneeuw!
    Ja, jammer hoor dat je die bruiloft niet mee kan maken. Met wie ga je nu naar Yaoundé? Niet alleen, hoop ik.
    Hoop dat het allemaal een beetje vlot verloopt met het visum.
    Zeker een leuke sfeer in de kerk tijdens het opdragen van Nathanael. Het zit ook aardig vol.
    Ben benieuwd naar je nieuwe kleren. Als ze klaar zijn moet je er een foto van maken. Leuk voor ons om te zien hoe het staat.
    Je kamer is nu helemaal geverfd. Ik denk dat je het precies de goede kleuren vindt. Nu alles nog verder aankleden, het wordt echt leuk, hoor! En het is ook heel leuk om te doen.
    Nou Elianne, doe voorzichtig als je in Yaoundé bent.
    Niet zomaar met iemand meegaan.....
    Liefs en groetjes van je moeder, XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


  • 23 Maart 2008 - 19:31

    Anja:

    hoi,hoi,
    Is er geen witte kerst, dan krijg je een witte pasen niet te geloven toch?, maar echt waar!!!EErste paasdag met het gospelkoor gezongen in de kerk. Floor was er niet bij , zij moest weer naar rotterdam om te oefenen voor de musical!
    Volgende week de generale. tof hoor!!!
    We spelen elke dag wari, een afrikaans spel, ken je het????
    Genoten van je regenfilmpje, groetjes weer.
    Anja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 231335

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: