Het slechtste nieuws wat je maar kan krijgen! - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu Het slechtste nieuws wat je maar kan krijgen! - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu

Het slechtste nieuws wat je maar kan krijgen!

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

25 Maart 2008 | Kameroen, Yaoundé

Ik ben nu in Yaoundé voor mijn visum. We vertrokken zondag en we waren om 02.45 uur op het station en de trein gaat normaal om 04.00 uur alleen wat hadden we een pech we hebben 5 uur moeten wachten! Het was wel leuk hoor op het station. Ik heb proberen te slapen op een houten bankje en er waren nog 100.000 termieten of whatever wat er aan het rond vliegen was. En mensen verzamelen die insecten he. Want die eten ze op, maken ze een sausje van met couscous. Dus je zag om 03.00 uur allemaal vrouwen en kinderen die insecten verzamelen . Ze hadden allemaal bakjes bij zich. Die insecten verkopen ze op de markt.

Rond 12 uur waren we in Yaoundé en we reisde eerste klas in de trein en we hadden nog plek ook!

We gingen naar de gastenkamers maar ja niemand had van te voren gebeld dat we zouden komen dus er was 1 kamer te weinig. Om een lang verhaal kort te maken (want ik ben nu in een internetcafé en heb niet uren de tijd en ik typ ook nog op een frans toetsenbord) ik ging met de fam. Bondé in het familiehuis (gezellig!) en pastor Ikouba had zijn eigen kamer. Ik vond het wel gezellig met fam. Bondé want ze hebben een heel lief zoontje van 10 mndn oud. Echt een schatje.

Maandag gingen pastor Ikouba en ik voor mijn visum. Dus wij naar de politie. Kom je dat gebouw binnen ..... het eerste wat je ziet is een berg rotzooi onder de trap! We moesten op de 4e verdieping zijn en er was geen lift dus we kwamen uitgeput aan boven want zoveel trappen lopen ben ik niet (meer) gewend haha. Pastor Ikouba wou de man spreken met de hoogste functie in het gebouw maar dat ging niet door want dan moet je een afspraak maken. Donderdag kon het maar ja dan verloopt mijn visum al!
Dus wij van de ene wachtkamer in de andere en van het ene kantoor in het andere en we kregen steeds hetzelfde te horen: Elianne moet het land uit want het is tegen de regels om haar visum te verlengen. De vorige keer kreeg ik 2 mndn extra en dat was dus tegen alle regels in! Na ja ik had het wel verwacht (vorige keer zeiden ze dat me visum niet meer zouden verlengen)maar NOOIT gehoopt dat ik zo snel al weg moet. Toen we het politiebureau verlieten moest ik huilen en toen we op het reisbureau waren om de datum van me vliegticket te veranderen moest ik huilen helemaal toen die man zei dat er genoeg plaatsen in het vliegtuig vrij waren zondag 31 maart. Zoals het er nu uit ziet ben ik 7 april weer in NL. Ik vind het echt verschrikkelijk! Alleen God kan nog een wonder doen.

  • 25 Maart 2008 - 19:01

    Norbert:

    Hoe het ook gaat: veel sterkte Elianne! Met deze moeilijke ontwikkeling. Ik bid nog regelmatig voor je. Maar soms lopen gebeurtenissen anders dan we zelf graag zouden willen helaas...

    Liefs,

    Norbert

  • 25 Maart 2008 - 19:10

    Joel:

    Hey Elianne,
    Ik geloof in een God van wonderen,als ik me niet vergis jij ook.
    En als het Zijn plan is dat je langer moet blijven dan zal Hij voor een wonder zorgen.
    Natuurlijk is het niet tof en k denk dat het nogal onverwacht komt,maar vertrouw daarom op Hem..

    Als je je bijbel in de buurt hebt,check dan Spreuken 3,ver 5-6

    Greetz Joel

  • 25 Maart 2008 - 19:34

    Jeffrey:

    he elia, vergeet nie de heer die heeft the rule of gravity verbroken , ik bid dat je niet naar de situatie gaan kijken maar aan Jesus.Peter liep aan het water maar toen hij
    keek naar de situatie begon hij te zinken.
    En als het nie zo is denk aan alles what God doet is met een reden , dus hij heeft je nie verlaten.

  • 25 Maart 2008 - 19:36

    JEFFREY*:

    PSALM 84;11

  • 25 Maart 2008 - 19:51

    Michelle :

    Heey Eel,

    Wat erg zeg!! :( Ik blijf voor je bidden, want je hebt het onwijs naar je zin en je wilt natuurlijk dolgraag blijven.
    Echt heel maf dat je a.s. zondag al naar huis komt. Maar je weet maar nooit wat God met je van plan is. Misschien gebeurt er een wonder. En zo niet, dan alvast een hele goeie reis. Heel veel sterkte!!

    Veel liefs,

    Michelle

  • 25 Maart 2008 - 20:23

    Marlon:

    Denk aan je! Hoop dat het goed komt!

    xxx

  • 25 Maart 2008 - 20:29

    Anja.:

    Dit is echt balen voor je ,Elianne, bah wat naar, terwijl je het zo naar je zin hebt daar.Ik begrijp er ook niets van, omdat je daar werkt, zou je denken dat je langer mocht blijven. Heel veel sterkte, en natuurlijk vinden wij het leuk dat je terug komt in ons kikkerlandje.
    Groetjes van Anja.

  • 25 Maart 2008 - 20:39

    Je Zussie & Zwager=):

    Heej Eli,,
    ik hoorde het van mamskii, die had meteen naar maarten zijn huisnummer gebeld, want daar ben ik nu!
    Echt balen zeg voor jou! Helemaal niet leuk, je bent ook nog zo super hard nodig op het werk!
    Voor ons is het natuurlijk hartstikke leuk dat we je dan weer kunnen zien, maar het is gewoon niet eerlijk!
    Wel zal het een flinke omschakeling voor je zijn als je wel 7 april komt,want het heeft deze week gesneeuwt, echt verschrikkelijk! Maargoed.
    Maak nog maar super veel fotos, en ook filmpjes met al je vrienden, zodat wij iedereen ''real life'' kunnen zien :D
    Heel veel plezier, en als het 7 april door gaat, maak er gewoon een super week van!!!
    Dikke kus,
    Wennepen en liefs Maarten.

  • 25 Maart 2008 - 21:32

    Jamila:

    Meis wat erg! Ik hoop het beste voor je meid. xxx Jamila

  • 25 Maart 2008 - 22:26

    Hans Ponte:

    Wat een jammerlijke toestand zeg. Kun je niet iets vragen via de Nederlandse Ambassade of het consulaat.

    Kun je niet naar een landje in de omgeving? Kun je niet naar Ghana en dan weer terug?

    Als het allemaal niet gaat is het wel erg balen, want je bent met iets goeds bezig.

    U R in my prayers.

    Wijsheid

    Hans

  • 25 Maart 2008 - 22:26

    Hans Ponte:

    Wat een jammerlijke toestand zeg. Kun je niet iets vragen via de Nederlandse Ambassade of het consulaat.

    Kun je niet naar een landje in de omgeving? Kun je niet naar Ghana en dan weer terug?

    Als het allemaal niet gaat is het wel erg balen, want je bent met iets goeds bezig.

    U R in my prayers.

    Wijsheid

    Hans

  • 26 Maart 2008 - 03:08

    Nora:

    Wat is dat jammer, Elianne!
    Ik hoop echt dat er nog iets aan te doen is. Zal ook nog naar Karen mailen in Engeland. Het had fijn geweest als we van te voren hadden geweten hoe we wel een visum voor een jaar hadden kunnen krijgen. Misschien dat de tip van Hans Ponte nog kan helpen? En dan bedoel ik naar het consulaat of de Ned.ambassade gaan. Je bent er nog helemaal niet aan toe om al terug te komen.
    Het is nog niet af en dan bedoel ik niet alleen je werk.
    Ik denk aan je,Elianne en hoop dat de directeur van de universiteit nog iets kan doen de 30ste.
    Hou van je, XXXXXXXXXXXXXX, je moeder.
    Fijn dat er zoveel mensen met je meeleven,he?

  • 26 Maart 2008 - 07:17

    Nora:

    Nog even een vervolg: Ik heb een mail naar Karen Plaatjes gestuurd in Engeland. Zij is degene die voor de adventistische organisatie werkt waar Elianne door uitgezonden is. Misschien dat zij nog wat kan betekenen.
    Ook zal ik vandaag het reisbureau bellen die het ticket en het visum hebben geregeld. Een speciale visumdienst regelt voor jou het visum zodat je niet zelf naar de ambassade hoeft te gaan. Misschien dat zij nog een tip kunnen geven. De ambassade of consulaat in Nederland kan ik ook nog bellen als ik daar het telefoonnr van kan vinden.
    Nou ja, Elianne,ik vind het aan de ene kant wel vreemd dat ze je dan nog steeds als een toerist zien. Ik neem aan dat je genoeg bewijs kan overleggen dat je geen vakantie houdt maar in Kameroen werkt. Maar w.s. is het van het begin af aan niet goed gegaan.
    Nou ja, ik zal nu voort moeten maken met je kamer helemaal af te krijgen.
    Hou je taai, Elianne, en als het niet anders is, heeft het zo moeten zijn. Dat kan niet anders.....
    Liefs en gr.

  • 26 Maart 2008 - 08:50

    Hey :

    Hey maak er nog een leuke tijd van...
    in zulke landen kom je vaak die problemen tegen. Ik hoop dat er een wonder gebeurt dat je langer kan blijven... maar anders een fijne reis terug en bereid je voor, want het is koud hoor:P
    God Bless you
    GR Rick

  • 26 Maart 2008 - 11:28

    Mary Schooneman:

    Hallo Elianne
    Van je vader gehoord dat je in Kameroen verblijft. Heeft mij je website gegeven. Ik heb begrepen dat je dit weekend thuis komt en dat dit eigenlijk niet de bedoeling was.Je wilde langer blijven. Jammer! Leukmdatnhet je zo goed bevallen is in kameroen. Groetjes en misschien tot ziens. Je vroegere buurvrouw in Zwanenbalg Mary

  • 26 Maart 2008 - 12:58

    Yiv:

    Hoi Eel,

    Toen ik je bericht las kreeg ik sterk het gevoel dat als het niet lukt om langer te blijven dat het juist het werk is van God. God is bij je en beschermt je, Hij weet wat het beste voor je is. Misschien kom je erachter waarom je eerder terug moest, misschien kom je er nooit achter. Maar ik bid dat God jou rust geeft hierover.
    God doet niets voor niets!
    Als je echt volgende week al terug moet; een hele goeie reis met Gods bescherming.
    God houdt heeel erg veel van je!

    Liefs, Yiv

  • 26 Maart 2008 - 17:25

    Rosa En Fam.:

    Hoi Elianne...Bah, wat vervelend voor je dat het je niet is gelukt, vanwege die visum. Mijn werk naar Schagen gaat niet door helaas. Zo hebben we alletwee iets wat wel jammer is, alleen vind ik dat van jou veel erger, daar je er zeker nog langer wilde blijven. Nou meis, kop op!
    Lieve gr. Rosa en Fam.

  • 26 Maart 2008 - 20:18

    Franklin Liesbeth:

    Hoi Elianne
    Zo zie je maar weer dat niet altijd alles gaat zoals wij graag zouden willen dit is echt helemaal niet leuk voor je!Ik hoop ook dat er nog een wonder voor je gaat gebeuren zodat je kan blijven Als je toch terug moet veel sterkte en voor je moeder ook even weer wat werk want ze wil je kamer af hebben voor je komt,maar dat lukt haar ook wel weer hoor ze vindt het veel te leuk.Wel lieve Elianne het allerbeste nog en we horen wel hoe het allemaal verloopt.Groetjes,liefs en Gods Zegen Franklin en Liesbeth(vandaag was een mooie lentedag!)

  • 26 Maart 2008 - 22:50

    Kameroen Forum:

    Vandaag een mooie lentedag?!?!?

    Hoop echt dat er iets geregeld kan worden. Kameroen is veels te leuk om er halsoverkop weg te moeten. Sterkte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 230991

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: