Naar de bergen - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu Naar de bergen - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu

Naar de bergen

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

30 Maart 2008 | Kameroen, Yaoundé

Ik ben weer eens een keer in het internetcafé.
Ik heb erg leuke dagen gehad. Zaterdag zijn we naar de kerk geweest (ik, Eric en zijn zusje). Het was 13e sabbat dus een beetje een speciale dienst met veel gezang. Het aller grappigste was toen de kinderen gingen zingen. Ze lieten de microfoon 1 voor 1 van de monden van de kinderen zodat wij, de mensen in de zaal, het beter konden horen. Toen op een gegeven moment hielden ze de microfoon voor een klein ukkie. En die kon de tekst nog niet dus die zat te hummen zeg maar echt iedereen lag helemaal dubbel van het lachen!!!

Na de dienst was er Heilig Avondmaal maar wij gingen naar huis. Dit keer gingen we lopend, is weer eens wat anders dan met de taxi.

Die middag kwam Gerlinde (www.gerlindehazeleger.waarbenjij.nu) bij ons. Ik had haar die dag ervoor gesmst want ik wist dat ze eind maart naar Yaoundé zou gaan. Dus dat was erg leuk om ervaringen te delen en gewoon nederlands te praten.

Gisteravond waren Erics zusje en ik samen en Eric was naar zijn huis voor een vergadering met de fam. voor de begrafenis van zijn moeder. Ik had de Ipod van Max want ik moest een oplader voor hem kopen. Alleen ik had dus een oplader gekocht deze week (dat was nog ee n heel gedoe en toen had ik niet genoeg geld dus wat doe je dan? je neemt gewoon de verkoper mee naar huis en dan betaal je thuis en geef je hem geld voor de taxi terug tjaaa dat kan alleen in Kameroen haha) maar er zaten geen oordopjes bij en wij wouden zo graag muziek luisteren want ja we zijn hier al een week zonder tv en muziek! Dus wij hadden via de poortwachter (of hoe noem je dat) oordopjes geregeld. Waren gewoon van die oordopjes die je GRATIS in het vliegtuig krijgt (deze waren van FranceAIR). Die verkopen ze hier gewoon echt een nep zooi maar ok! Ik heb die zelf ook maar dan van SwissAir maar ja die zijn 169 km verderop!

Dus Erics zusje en ik waren dolgelukkig dat we nu muziek konden luisteren en ik wou zelfs niet eten want ik wou de hele tijd luisteren haha.

Vandaag was het heel erg leuk! Eric nam mij en zijn zusje mee naar de bergen! Er zijn 7 bergen in Yaoundé. Een vriend van hun moeder bracht ons met de auto in de bergen. Toen hadden we heel mooi uitzicht over Yaoundé. Ik heb heel veel fotos gemaakt natuurlijk. Het was heel mooi en heerlijk rustig. Daarna liepen we naar beneden. We kwamen waar de president woont enzo. Toen gingen we nog naar een congresgebouw waar we ook heel goed uitzicht hadden over de stad!

We liepen van de bergen helemaal terug naar huis. Best een eind hoor! We waren moe dus gingen eerst rusten. Daarna ging ik patat voor ons maken. En nu ben ik in het internetcafé. Vandaag komt de directeur van de universiteit terug dus ik ben benieuwd morgen!

Zowiezo haal ik mijn exit visum morgen dan mag ik nog 7 dagen blijven en dat kost maar 8000 fcfa. Is rond de 10 euro zo uit me hoofd gerekend.

Ik eet hier trouwens gebakken ei en vandaag heb ik na jaaaaaaren weer eens een banaan gegeten. Ik moet zeggen het valt allemaal mee. Het is niet heel lekker maar ook niet vies.


  • 30 Maart 2008 - 18:16

    Zussie:

    Heeej Eli,,
    Leuk dat je Gerlinde gezien heb :D
    En ook in je vorige berichtje met die nederlandse mensen die ook vrijwilligerswerk doen, al 4 jaar. Leuk!
    En het lijkt me wel erg gezellig met Eric en zijn zusje!
    Ik heb nog bij Gerlinde op dr site ffies gekeken, en ik vond dat ze haar filmpjes erg leuk had gedaan! Dus zeg maar filmen en vertellen enzo, en ook op de weg in de auto gewoon vooruit filmen enzo! Moet je ook doen! Lekker veel filmen!
    Nou geniet nog maar heel veel zolang je er nog bent! En vooral van de lekkere warmte!
    Dikke kus!
    Love you
    wennepen.

  • 30 Maart 2008 - 20:49

    Nora:

    Gelukkig geniet je nog volop van deze laatste week in Kameroen. Het is een geruststelling dat je met zo'n exitvisum nog "legaal" 7 dagen mag blijven. Dan hoef je dus ook geen problemen te verwachten bij de douane, neem ik aan. Leuk dat je Gerlinde weer hebt ontmoet. Ik zal als ik tijd heb op haar site kijken. Hoe oud is Erik eigenlijk? Hij heeft ook geen vader die nog wat bij springt?
    Nou Elianne, dit was even een kort berichtje. Veel liefs van mij,
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 31 Maart 2008 - 08:42

    Marie:

    Hoi Eliane,

    Wat goed om te worden dat je een visum hebt kunnen regelen! Ik hoop dat je nog extra veel zult genieten van de laatste dagen in Kameroen.

    Groetjes,
    Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 231337

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: