Geen hoop meer! - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu Geen hoop meer! - Reisverslag uit Yaoundé, Kameroen van Elianne - WaarBenJij.nu

Geen hoop meer!

Door: Elianne

Blijf op de hoogte en volg Elianne

28 Maart 2008 | Kameroen, Yaoundé

Ik ben weer in het internetcafé.

En het is 99% zeker dat ik 6 april terug vlieg. Het is niet mogelijk om te blijven als je de regels kent die voor mijn visum gelden.

Gister ben ik de hele dag met Charles (student van de universiteit) op stap geweest. Hij had een oom met een hoge functie ergens werken dus hij wou proberen om via zijn oom aan een visum te komen maar hij wou niet luisteren naar mij toen ik zei dat dat geen zin had. Dus ik was voor de 3e keer deze week op het politiebureau en het was weer het zelfde liedje! Daarna gingen we de fam. Oene ontmoeten die hier sinds 4 jaar vrijwilligerswerk doen. Zie ook www.groetenuitkameroen.nl Ze waren sinds 26 maart weer in het land en dus nog erg moe van de reis. Ik kreeg een stroopwafel! Dat was lekker. En ik had gevraagd of ze dropjes voor me mee wouden nemen en kaneel en dat hadden ze gedaan!
Was wel weer ff leuk om nederlands te praten.

Daarna gingen we naar Charles zijn huis en hij woont echt mooi in de bergen. Ik bleef maar zeggen dat het zo mooi was!

Daarna gingen we naar de unie want de president van de west-africa wou me spreken. Als ik wil kan ik naar Tjaad om daar vrijwilligerswerk te doen....

Wat gaaf dat er mensen zijn die Eric en zijn zusje willen helpen!

Verder heb ik niet echt wat te vertellen. Ja dat het regent nu!

  • 28 Maart 2008 - 15:52

    MIRNAAAAAAAAAA:

    Jammer Eliane voor je. Maar je wordt hier weer met open armen ontvangen hoor. Wie weet wat er voor jou nog in het verschiet ligt, dat je later zegt; prima dat het zo gegaan is. Ga van het positieve uit. De situatie is nu zo en niet anders accepteer dat dan wordt het wat gemakkelijker voor je. Voor nu sterkte en see you in hollandia. Liefs MIRNAAAAAAAAAAA

  • 28 Maart 2008 - 16:28

    Nora:

    Verstandig dat je niet met een Kamaroenees trouwt......als dat nog de enige kans was om aan een visum te komen....
    Nou Elianne, geniet maar van deze ene week. Je hebt nu in ieder geval nog de tijd om van iedereen afscheid te nemen.
    Ik zet je elektrische deken alvast aan, je pittezak ligt klaar en je kamer??????????????
    Je bent vast nieuwsgierig maar op 1 ding na is hij helemaal klaar.
    Zo te lezen zijn er genoeg andere opties om vrijwilligerswerk te doen maar kom eerst maar lekker naar huis dan zien we daar wel verder.
    Als je pas 6 april gaat is dat 10 dagen na het verlopen van je visum.
    Krijg je daar geen problemen mee?
    Als je naar het vliegveld gaat voor vertrek, is het belangrijk dat er mensen met je meegaan die je daarmee kunnen helpen. Probeer ook uit te vinden hoeveel geld ze van je willen omdat je later vertrekt dan eigenlijk toegestaan is.
    Zo, dat waren weer even de bekende "goede"raden.
    Een hele fijne week en we zien je snel.
    Liefs en h.gr.v.j. moeder.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 28 Maart 2008 - 16:56

    Norbert:

    Hoi Elianne,

    Ik kan bijna niet anders zeggen dan dat je een (heel) aardige/behulpzame moeder hebt. Ik ken haar niet, maar zo komt ze wel over (in haar reacties).

    Als je weer enigszins gewend bent in Nederland, moeten we zeker afspreken. Lijkt me leuk/gezellig.

    Groetjes en Gods Zegen,

    je digitale vriend Norbert


  • 29 Maart 2008 - 07:02

    Nora:

    Dank je, Norbert, voor je compliment.
    Als Elianne weer in Nederland is, kom je maar een x langs. Ik ken jou natuurlijk ook niet maar het is leuk dat je altijd op de berichten van Elianne reageert.
    Je eindigt deze x met digitale vriend maar waar ken je Elianne eigenlijk van?
    Ik hoor het wel.
    H.Gr.van Nora.

  • 29 Maart 2008 - 13:29

    Rosa En Fam.:

    Nou, Elianne, het is allemaal niet anders...maak er het beste van en veel mensen zullen je met open armen ontvangen... Je hebt al volgens mij heel veel ervaring opgedaan en meegemaakt!
    Goeie reis!!!!!!!!!
    Lieve gr. Rosa en Fam.

  • 29 Maart 2008 - 23:25

    Jeffrey:

    Hoi elia,as i have told you before, God gives seasons to his people, so if it didn`t work out through as you want. Think about it spiritaul not canaly, for the bible say to be canal minded is death.but to be spiritaul minded is life and peace ROM 8;6.Think spiritaul in a way that God is opening up a new door in your life.when God closes up a door he opens up anew door which is better than the one before depending on his will.
    Elia the bible say fear not for i am God.
    All u have to do is thank him for time he gave you there and ask him to show u his next move in your, the bible says give thanx alway.
    I can`t wait to see u back home and go to serve God in his church.
    stay blessed God love`s u no matter the failiers(fouten) psalm 103:14 says he know s our frame.

  • 30 Maart 2008 - 11:05

    Tineke:

    Het is niet leuk om zo snel al weer weg te moeten gaan maar dat je terug gaat op een dag dat geloof ik wel.Sterkte met het afscheid nemen want dat is hartstikke erg om te doen.
    Groetjes Tineke

  • 30 Maart 2008 - 12:51

    Norbert:

    Hallo Nora/moeder van Elianne (nog voorkeur voor 1 van de 2?),

    Graag gedaan hoor.

    Elianne en ik kennen elkaar (nog) niet in het echt; vandaar digitale vriend. We hebben elkaar via web-log leren kennen. En is er een (vriendschappelijke) klik tussen ons vandaar ook digitale vriend.

    Groet,

    Norbert


  • 30 Maart 2008 - 13:06

    Nell Van De RNZ:

    Hoi Elianne,

    Ja en dan moet je maar denken dat ze deze ervaringen niet van je afnemen! Dit heb je toch allemaal maar beleft, ja toch? We hebben via je moeder wel allemaal meegeleefd hoor en laat je thuis maar weer lekker verwennen. Goeie reis terug alvast.

    Groeten, Nell

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elianne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 230989

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 05 April 2012

West-Afrika

14 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

Senegal & Gambia

14 Juni 2011 - 04 Augustus 2011

Thailand & Laos

19 Augustus 2010 - 05 September 2010

Mali

29 April 2010 - 11 Mei 2010

Marokko

10 Augustus 2009 - 05 September 2009

Amerika

28 Oktober 2007 - 15 September 2008

Kameroen & Tsjaad

Landen bezocht: